Friday, May 04, 2018

DIY ALAS PETI AIS

ASSALAMUALAIKUM...
DIY Alas Peti Ais | Suka sangat buat diy sendiri...kalau ada diy yang mudah dan senang memang mama akan buat sendiri saja...lama dah beli plastik alas ni tapi tak dok terperap jer dalam bilik stor tu...bila buka terbuka jer bilik stor mesti ternampak plastik ni...dalam hati berkata-kata juga bila la ada masa yang sesuai nak menampalnya...jadi bila dah lama terperam maka 3 hari lepas mama buat juga la proses kerja ni sendiri....
Inilah plastik electrostatic yang dah lama tersimpan...
Maka proses menampal pun segera dilakukan..buatlah satu persatu prosesnya...
Dok la menghadap proses ni sesorang kat depan peti ais ni...cantik tak kawan-kawan peti ais mama bila dah ditampal dengan plastik electrostatic ni...
Akhirnya siap juga proses diy yang mama lakukan sendiri...nampaklah sedikit perubahan di dalaman peti ais mama ni...pada kawan-kawan yang nak mencuba bolehlah lakukannya sendiri yer...

p/s seronok bila buka ais box nampak cantik....

4 comments:

  1. wah cantiklah, meriah petiais hehe

    ReplyDelete
  2. cantik mama.kebetulan pula barangan dapur saya cari warna hijau jugak.
    Janji Kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yer ke...sama la color hijau kat dapur mama juga ni...

      Delete