Tuesday, February 27, 2018

DIY : MENCANTIKKAN BASIKAL LAMA JADI HIASAN

ASSALAMUALAIKUM...
Diy | Mencantikkan Basikal Lama Jadi Hiasan...Kalau bab diy ni memang mama suka sangat...bukan apa dari terbuang eloklah kita jadikan sesuatu tu lebih menarik dan boleh juga dijadikan hiasan...kali ni mama diykan basikal lama ni jadikan hiasan...kebetulan ada cat putih, tu yang catkan putih basikal ni...amik kau jadi basikal putih dah macam kena celup dalam cat jer....
Basikal mama yang dah lama sangat tak digunakan...tayar depannya pun dah pancit dan dah tak ada angin...Hubby tolong sikit mana yang sepatutnya...

Catlah sedikit-sedikit kat body basikal tu...bila hubby pergi kerja pagi tadi mama pula take over mengecatnya pula...

Jenuh jugalah nak menghabiskan proses mengecat basikal lama ni...berus catnya pula dah sampai hancur dikerjakan mama...nak cat dicelah-celah tayar tu pun tak sampai...biarkan jer dulu...esok sambung mengecatnya semula...

Nampak dah siap 90% basikal ini..ada sikit-sikat yang perlu ditambah nanti...itu pun kenalah beli berus cat yang baru dulu...kebetulan masa mengecat ni abam poslaju datang hantar barang, terkejut dia mama cat basikal ni sampai tayarnya pun putih sekali...mama bagitahu la dia basikal ni untuk hiasan jer dik...hahhaha senyum jer budak pos laju tu...

Tu dia sampai begini sekali diperlakukan basikal mama ni...hubby pun cakap kesian basikal tu...tak apa la lepas ni wahai basikal kau akan jadi lawa semula...

Akhirnya siap juga proses mendiykan basikal lama mama ni...dah kembali cantik dan dah berwajah baru..hubby cakap dah macam kena celup cat putih jer....

Maka jadilah dia hiasan depan rumah mama ni...walaupun sudah tidak digunakan lagi tapi basikal ni masih berfungsi dengan baik....cuma dah lama tak digunakan jer....

Tak apalah janji letaknya disini menjadikan ruang beranda mama ni bertambah ceria dan cantiknya...masuk troli tolak sendiri nampaknya kan mama ni...okaylah tu jer diy mama kali ini....kita tunggu diy yang lain pula...

p/s puas hati dapat buat sendiri....

4 comments: