12 August 2017

# diy tanaman

DIY : KEBUN SECONET BELAKANG RUMAH

ASSALAMUALAIKUM....

Pagi-pagi hubby dah turun tengok kebun seconet kat belakang rumah mama ni...nak lihat tanaman yang ditanam tu menjadi ke tidak...tengok kat sini semuanya nampak okay jer...


Pokok pisang pun membesar dengan jayanya...dah semakin membiak dah keluar banyak anak-anak pisangnya...


Salah satu pokok betik yang ditanam di belakang rumah mama.ni...dia membesar dengan jayanya juga dari pokok betik yang lain-lain tu...


pokok betik yang lain masih kecik-kecik lagi..ikut turn membesar agaknya...


Semai pokok kacang botol kat belakang dan dekat dengan pagar...senang nanti pokoknya boleh menjalar kat pagar tu...kalau dah dapat hasil boleh belanja.semua...nampak menjadi semua pokok yang hubby tanam ni...in sha Allah nanti boleh makan hasil tanaman sendiri lagi yer...

p/s sibuk hubby nak bela ayam serama pulak kat belakang ni...


4 comments:

  1. Replies
    1. betul tu...bila dpt hasil lg seronoknya...

      Delete
  2. Tahniah.
    nampak subur.
    teruskan usaha bertani.

    ReplyDelete
  3. seronoknya... ada kebun comel belakang rumah....

    ReplyDelete