03 June 2017

# DIY # sudut ilham

CUACA PANAS | CUCI LANGSIR DAN SARUNG SOFA

ASSALAMUALAIKUM...
Projek mama semalam membasuh semua langsir,sarung kusyen dan sarung sofa..tahun ini tiada alasan nak tukar semuanya gunakan mana yang masih elok lagi...zaman kegawatan macam ni tak boleh nak berlebih-lebih sangat..mana yang masih elok dan boleh digunakan guna semula jer...lagi pun tahun lepas mama baru saja tukar langsir jadi tahun ni tak payah nak membazir...


Langsir masih elok lagi...dah siap dibasuh pasangkan jer semula...


 Buruk dah sofa ni bila dah ditanggalkan bajunya..


Sarung sofa pun macam tu juga...dah siap dibasuh pakaikan jer semula...dah cantik semula...


Buka basuh semua alas meja dan sarung bantal kecik...


Basuh sarung bantal kecik tu dan alas meja mana yang perlu...dah tanggal baju semuanya...


dah kering pakai baju tu semula yer...kalau ada rezeki nanti kita salin baju baru pula...

p/s raya bersederhana saja tahun ni...


1 comment:

  1. elok la tu mama...x payah nak membazir kan :)

    ReplyDelete