18 May 2017

# JDT BLOGGER

MISI MENCARI IKAN MAYONG BERJAYA

ASSALAMUALAIKUM...
Hari ini misi mama mencari ikan mayong di pasar...ingat nak cari esok jer tapi takut esok tak sempat..disebabkan ada hal lain yang perlu diselesaikan...asam pedas kepala ikan mayong menjadi kegemaran anak-anak JDT Blogger...menu untuk sesi potluck bersama-sama mereka semua pada hari Sabtu ini..diharap sesi ini akan dipermudahkan semuanya...kita jumpa pada hari Sabtu yer wahai anak-anak JDT Blogger...


Tu dia kepala ikan mayong yang dicari-cari...memang ada banyak masa mama sampai tadi...angkat jer2 kilo kepala ikan mayong dan sekilo setengah isi ikannya...Settel akhirnya..tunggu masak jer...


Pusing-pusing kat tempat sayur kampung tadi terpandanglah buah kerdas ni...lama juga tak makan ulam kerdas ni..hubby terus jer beli sebab susah nak jumpa ulam kerdas ni...


Sayur kampung yang ada dijual disini...Seronok tengok semua sayur dan ulam ada...pilih jer yang mana suka...


Dalam banyak-banyak sayur kampung mama teringin makan ulam yang ini...lama rasanya tak makan ulam ni...pucuk tenggek burung...siapalah yang berikan nama ulam ni agaknya..


Satu lagi sayur kampung yang menjadi feveret mama...nangka muda...sedapnya kalau masak lemak...

P/s tunggu yer anak-anak JDT Blogger...

3 comments:

  1. perh...sangat sedap menu ni mama :D

    ReplyDelete
  2. Kepala mayung masak asam memang marbeles.
    Mana bunga kantan dan daun kesumnya.

    ReplyDelete
  3. wah bestnya masak apa lah ikan mayong tu...

    ReplyDelete