28 May 2017

DAPAT JAMBU BATU DARI JIRAN SEBELAH

ASSALAMUALAIKUM..
Dah berhari-hari aim buah jambu batu jiran sebelah rumah mama ni...nak minta buah jambu ni jiran tak ada di rumah pula...jadi tahan geram jer la bila tengok buah jambu ni...nak ambil takut pula ! yer la bulan puasa ni ambil-ambil sebarangan kalau tuannya tak halalkan memang makan buah jambu curi la mama nanti...


Alhamdullilah balik dari hantar anak mama kerje tadi terserempaklah dengan jiran tetangga sebelah rumah mama ni aka tuan punya pokok jambu..elok sangatlah dapat jumpa tuannya terus...hubby pun terus bertanya padanya...apa lagi terus dia petikkan dan bagi kat hubby...bukan 2 biji jer tapi 3 biji dapat buah jambu tu...sebenarnya jiran mama nak bagi lebih lagi tadi tapi hubby tak mahu cukuplah dengan 3 biji ni...dah tu siap pesan kat hubby kalau rasa nak makan ambil jer terus katanya...tak payah nak tanya pada dia lagi...baiknya hati jiran mama ni...sampai macam tu sekalikan...



Alhamdullilah ! bersyukurlah mama dapat jiran yang baik dan tidak kedekut...sama-sama berkongsi hasil tanaman yang ada...


p/s memang seronok kalau ada jiran yg baik ni...


3 comments:

  1. eh... dh lama tak makan jambu batu fresh dr pokok ni... ms bdk2 dulu mmg pokok jambu batu la slu dk panjat ambil buah... sedapnya mama mkn asam garam...

    ReplyDelete
  2. Wkmsalam.
    Alhamdulillah, rezeki di bulan Ramadhan.

    ReplyDelete
  3. aduh lamanya tak makan jambu ni.. best nya sis

    ReplyDelete