06 March 2017

# cerita family # jenjalan

SEMPAT SINGGAH PEKAN AIR ITAM

ASSALAMUALAIKUM....
Balik dari program kat rumah anak-anak yatim hari Sabtu lepas..sempat lagi kami menyinggah ke Pekan Air Itam...nak cuci-cuci mata sekejap...entri program tu nanti mama up kemudian yer....kita cerita ni dulu...


Kalau dah singgah ke sini memang macam-macam benda yang terpandang...tu nak ni nak...aduh !! boleh hilang semangat kocek ni...semuanya nak beli...


Sepanjang jalan ni memang semuanya ada dijual...pilih jer nak beli apa yang kita suka...tawar menawar itu perkara wajib bagi org perempuan ni...tapi bagi mama la ! hubby yang rajin sangat menawar harga dari mama...mama ni tak pandai sangat bab-bab menawar harga ni....


Memang seronok dapat cuci-cuci mata kat pekan Air Itam ni...semua.yang dijual memang menarik hati...


Sedapnya tengok sayur keladi ni...sedap kalau dibuat sayur asam atau masak lemak bersama siput...cakap saja dah boleh buat mama telan air liur...


bagi peminat deko english style pula kat sini memang banyak barangan untuk hiasan ada dijual...pilih jer mana satu yang berkenan dihati...semuanya ada dijual di sini dengan harga yang berpatutan...

Hahaahaaa dah macam YB lawat kawasan pulak hubby mama ni...dia memang seronok kalau membeli kat tempat-tempat macam ni..semuanya ada...akhirnya hubby jumpa apa yang ingin dibelinya di sini iaitu buah durian belanda...memang sedap sekali tapi sayangnya hubby mama nak buat ais krim malaysia rupa-rupanya...sayang juga kat bini dia ni sebab bini dia ni memang suka makan ais krim malaysia...

p/s ais krim malaysia mmg kegemaran mama...

6 comments:

  1. Ada lagi rak aiskrim tu..nak boleh...lama tak ke air itam ni..mama beli pasu tak..hihi..

    ReplyDelete
  2. wahhhh sempat singgah eh.. kita singgah beli kopi jek.. lepas tu terus balik dah tak larat..plan kekonon nak ronda2 kluang mall..hahaha..on the way tu belum masuk highway kita dah selamat terbongkang..hahaha

    http://herneenazir.com/2017/03/06/stok-serbuk-kopi-uncang-kluang-rail-coffee/

    ReplyDelete
  3. singgah sini dan salam kenal dri busyra :)

    ReplyDelete
  4. hahahaha.. kocek hilang semangat eh mama, hahaha

    ReplyDelete
  5. Eehhh. Pakcikk! Hehehe. Mama, nak jadi anak angkat pakcik sekali boleh tak. Nak panggil siapa eh? Abah ke? Hehehe.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  6. hensem asben mama :)
    aida pun kalu balik kg asben, akan singgah jap air itam.
    ronda. beli kepek :)

    ReplyDelete