31 March 2017

# resepi masakan

RESEPI SIMPLE BULAN PENUH

ASSALAMUALAIKUM...

Haii korang...nama resepi bukan main lagi mama ni kan..nak save sangat la mama ni ke..sebenarnya menu ini memang selalu mama masak tak kira la bulan penuh ke atau bulan tak penuh ! kalau tekak dah tak lalu nak makan..yang simple ini la yang sedapnya.. ada telur dan kicap lagilah bertambah-tambah makannya...jom kita tengok resepi simple dan mudah ni...

Bahan-bahan...
ikan bilis
bawang dihiris
cili merah/api dihiris
kalau suka boleh tambah kentang /kicap juga
sedikit garam/serbuk perasa

Cara masak yang simple..
1-Goreng ikan bilis sehingga garing
2-Masukkan bawang,cili merah/api yang telah dihiris..
3-Gaulkan rata-rata letak garam dan serbuk perasa...
kalau letak kicap kurangkan garamnya yer..siap untuk dihidangkan..makan dengan nasi panas,kicap dan telur mata memang sedap...

p/s menu simple ni la yg sedapnya...


6 comments:

  1. Resepi simple mcm ne kdg lebih menyelerakan hehe

    ReplyDelete
  2. Resepi pembuka selera ni :-)

    ReplyDelete
  3. Nak bookmark entri mama yang ne hehe

    ReplyDelete
  4. yg simple ni la buat bertambah2 nasi kan ma..

    - Hernee Nazir -

    ReplyDelete
  5. apa kaitan bulan penuh dengan masakan ni.. hmmm.. terpinga-pinga jap...

    - Mia Liana

    ReplyDelete
  6. sedap ni makan dengan nasi panas, telur mata n kicap hehe

    ReplyDelete