SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
 


Beberapa hari lepas anak mama ada order begtangan dari seseorang secara online diinternet..pagi ni baru sampai barang yang diorder tu...mama pun buka la sampul barangnya dan bila nak pasang tali panjangnya terus klip tempat lubangnya tercabut sebab klip yang sebelahnya memang sudah tak ada...macam berangin juga rasa di hati tapi nak buat macam manakan redhakan jer la...dah memang salah diri sendiri pun...

Mulalah terasa macam tak berpuas hati pula beli barang online macam ni...terpaksalah anak mama tanya balik owner yang menjual beg tu macam mana nak dibuat..penjual tu bagi 2 cara yang boleh dibuat sekarang ni...
1-Penjual pulangkan Rm15 dari harga beg tu
2-Poskan balik tukar saja yang baru..duit penghantaran ditanggung penjual...
Mama ambil cara yang kedua tu poskan semula..terasa serik juga bila terjadi macam ni...



hubby dah bagi tahu awal-awal jangan beli secara online ni sebab kita tak dapat tengok sendiri barang tu tapi degil ! nak juga beli secara online... bila dah jadi macam ni baru sedar diri ini...terasa diri ini degil pulak bila teringat kata-kata hubby tu...tapi nasib baik hubby tak cakap banyak tadi bila ada masalah macam ni...dia hanya berkata " bila dah beli tu redha jer la benda dah jadi macam ni nak buat macam mana lagi " mekacih abang sebab tak marah sebab dah habiskan duit sayang macam ni...

Nasihat mama pada penjual barang kat online sekarang ni ! bila dah ada order tu kenalah berhati-hati dengan barangan yang hendak dihantar kepada customer tu...kena cek dan double cek barang yang hendak diposkan mana tahu jika terdapat kesan atau barang yang tak cukup lengkap...bila dah puas hati barulah boleh diposkan...bukan apa takut ada masalah yang bakal terjadi jika barang yang diposkan itu ada masalah nanti... hilang pula rasa percaya customer pada penjual online nanti...

p/s kena berhati-hati bila nak beli barang secara online....