14 February 2014

# Muhamad Darwisy Zulkarnain

Pandai Berkongsi Makanan Dan Dah Pandai Cakap 'Acih'

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Alhamdullilah !! tak pandai kedekut Awisy ni...ada makanan sama-sama kongsi dengan Aiman...eloklah kecik-kecik lagi dah ada sikap yang baik pada Awisy ! sanggup berkongsi makanan dengan Aiman atau dengan sesiapa pun...satu sikap yang grandma puji sangat dan dia dah tahu bagaimana cara nak berkongsi makanan dengan orang lain...

Satu lagi yang mama suka tentang Awisy ni ! aduh mama ni asyiklah nak puji cucu sendiri pulak..ni bukan nak puji yer hanya nak bagi tahu...itu pun kalau kawan-kawan sudi membaca heheeee....perkara yang baik tu elok juga dikongsikan dengan semuakan...okay2 kita sambung balik bab tadi ! karang tak pasal-pasal keluar topik lain pula...

sebenarnya memang Awisy dah biasa dengan perkataan tu...setiap kali mama beri air susu yang mama buat padanya terus Awisy akan menjawab dengan perkataan 'acih'...perkataan pendek dari 'terimakasih' tu lah yang selalu mama cakap pada Awisy bila beri atau ambil sesuatu barang dari orang lain...agaknya dah menjadi kebiasaan pada Awisy sebab dah selalu mendengar ucapan dari grandmanya ini...  

p/s moga Awisy membesar menjadi seorang anak yang soleh yer..

16 comments:

  1. Assalamualaikum Mama

    Alhamdulillah
    moga berterusan

    ReplyDelete
  2. Amin... cantiklah blog mama sekarang lama tak singgah!

    ReplyDelete
  3. ah bagusnyaa.. kecik2 dh pandai bkongsi & berterima kasih.. sweet

    ReplyDelete
  4. comei
    pandai awisy ni
    semoga membesar jadi anak yg soleh^^

    : Kebaikan Yogurt untuk Kulit

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. semoga membesar jadi anak yang soleh.. perlakuan ibu bapa pasti menjadi contoh dan ikutan kepada anak-anak..

    ReplyDelete
  6. pandai awisy...
    bagus ajar bdk2 bnda baik dri kecik..

    ReplyDelete
  7. Ni cucu kesayangan ni...kikikiki.

    ReplyDelete
  8. Bagusnya. Itulah kita pun kita kena tunjuk contoh yang baik sebab budak-budak mudah ikut.
    Anak saudara Wina pun suka sebut thank you.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  9. alololo... awish.. dah pandai ya... cute je tengok..

    ReplyDelete
  10. kita suka tengok budak-budak kecil yang tak kedekut dan suka berkongsi apa yang dia ada dengan kawan-kawan..harap-harap sifat tu kekal sampai dewasakan.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum.. comelnya. bijak lah baby ni! geramnya.. tengok gelagat mereka ~~~

    ReplyDelete
  12. alahai cutenya melihat telatah mereka..^^

    ReplyDelete