25 June 2013

# bencana alam

Dengan Izin Mu Allah

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Jerebu masih ada lagi di mana-mana 
bilakah akan pergi dan menghilangnya ini...
kedengaran guruh dilangit sudah berbunyi
itulah pertandanya dari Yang Maha Kuasa  
alhamdullilah jika hari ini hujan rahmat turun membasahi bumi 
Izinkanlah hujan rahmatMU menyirami bumi ciptaan MU 
dan hilangkanlah derita ini..
jika benar itu hujan penyelamat bumi MU ini 
Ku bersyukur dengan pemberian dari MU
Hujan rahmat satu pemberian 
adakah hujan rahmat turun ke bumi di hari ini...?
InshaAllah...


11 comments:

  1. Semalam dah gerimis sikit-sikit kan. Nampak di luar pun mendung tu Mas... harap-harap adalah hujan.

    ReplyDelete
  2. as salam mama..

    nak bernafas pun susah rasa sesak dada kan?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum mama...memang teruk kan...klinik pun penuh je skrg...best la all the doc bisness masyuk kan...

    ReplyDelete
  4. jerebu makin teruk.. kesian kat pesakit asma.. ada terbaca pasal seorang pesakit asma yg meninggal akibat jerebu.. berdoa Allah turunkan hujan :)

    ReplyDelete
  5. Rasa mcm tak. Tapi jika Allah izinkan haruslah ujan. So cemana mama? Ujan ke tak?

    ReplyDelete
  6. mama...moga cepat la hujan kan..kat tempat saya ni kemain panas n berjerebu..

    ReplyDelete
  7. Sentiasa mendoakan yang terbaik.. amiiinnn :D

    ReplyDelete
  8. Inshaallah mama. Semoga Allah membantu kita

    ReplyDelete
  9. kat tempat saya pun ada bunyi guruh tapi hujan renyai dalam seminit, insha Allah moga jadi permulaan untuk hujan rahmat :)

    ReplyDelete
  10. kota tinggi hujan sekejap semalam,tadi gerimis je...

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah hujan turun

    ReplyDelete