04 June 2013

# besday mak ayah

Bulan Jun Bulan Bertambah Angka

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..

Hari ini dah 4 haribulan dalam bulan Jun...tak lama lagi genaplah usia mama ke usia 46 tahun sudah semakin meningkat usia mama ni...setiap tahun usia kita akan tetap bertambah ke angka yang lebih besar...setiap manusia itu akan sentiasa bertambah umurnya setiap tahun dan itu memang dah tak boleh nak disangkal lagi usia kita ini sudah semakin meninggi..

moga Allah memberikan kesihatan yang baik pada mama dalam masa meniti usia mama ini supaya mama dapat melakukan semua perkara-perkara yang baik...dapat melakukan semua suruhanNYA dengan sempurna dan boleh menambahkan pahala amal ibadat buat bekalan di alam sana nanti...inshaAllah..


Pada kekawan yang lahir pada bulan Jun ini marilah kita lihat apa sifat dan sikap semulajadi yang ada pada diri kita...sumber kajian dari Dato Dr.Fadzilah Kamsah...

 -Berfikiran jauh dan berwawasan
-Mudah ditawan kerana sikap baik
-Berperangai lemah lembut
-Mudah berubah sikap,perangai,idea dan mood
-Idea yang terlalu banyak dikepala
-Bersikap sensitif
-Mempunyai pemikiran yang aktif sentiasa berfikir
-Sukar melakukan sesuatu dengan segera
-Bersikap terlalu memilih dan mahukan yang terbaik
-Cepat marah dan cepat sejuk
-Suka bercakap dan berdebat
-Suka buat lawak dan dan bergurau
-Otaknya cerdas berangan-angan
-Mudah berkawan dan pandai berkawan
-Seorang yang sangat tertib
-Pandai mempamerkan sikap
-Mudah kecik hati
-Mudah kena selsema
-Suka berkemas
-Cepat rasa bosan
-Sikap terlalu memilih dan cerewet
-Kurang mempamerkan perasaan
-Lambat untuk sembuh apabila terluka hati
-Suka pada barangan berjenama
-Mudah menjadi eksekutif
-Kedegilan yang tidak terkawal
-Sesiapa yang memuji dianggap musuh siapa yang menegur dianggap kawan

16 comments:

  1. Mama...selamat ulangtahun. Moga Allah berkati mama sekeluarga. Ameen.

    ReplyDelete
  2. happy birthday in advance mama..
    semuga hepi selalu, insha Allah :)

    ReplyDelete
  3. hihi
    saya lahir bln 7..

    ReplyDelete
  4. mama lahir bulan june yer... happy upcoming birthday mama...

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum mama,

    lahir bulan Jun juga ye. sama lah ngan Oshin hihi ciri-ciri tu memang banyak yang hampir sama :p

    selamat hari lahir in advance :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..diberi kesempatan oleh Allah dgn bertambahnya 1 angka
    moga mama mz sentiasa sihat, bertambah2 rezeki, ceria, happy
    hp bday ye mama mz

    ReplyDelete
  7. bila tu mama .... anak saya pun lahir bulan 6 jugak..

    ReplyDelete
  8. Kalau macam ini Mas satu geng dgn anak kakak yg no. 2. Lahir 23 June... ada yg betul karekter tu dan ada yg tak tepat...

    ReplyDelete
  9. As Salam...

    Dah lama tak jenguk & komen dalam blog mama....biasalah kami kesibukan dengan tugasan si comel yang boarding tempat kami...hu3...

    Ada masa skit untuk blogwalking di blog2 yang dekat di hati kami...

    ReplyDelete
  10. Wauu HAPPY BIRTHDAYY mama..semoga berbahagia selalu..

    ReplyDelete
  11. HAPPY BIRTHDAY IN ADVANCED MAMA! ^___^

    ReplyDelete
  12. selamat ulang tahun mama. mak kita pun lahir bulan 6. 6.6 tarikh lahirnya!

    ReplyDelete
  13. dah nak 46??.. tapi nampak mudaaaaaaaaa :-)

    ReplyDelete
  14. selamat harijadi mama..
    moga dipanjangkan usia & dimurahkan rezeki selalu..

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum mama.. la harijadi dah lepas ke.. selamat harijadi ye mama Maszull.. moga panjang umur, murah rezeki, berjaya dalam segala bidang yang diceburi, bahagia bersama orang2 tersayang dan hidup diberkati olehNya.. Amin.... besday mak iha sehari lepas mama la.. senang nak ingat ni :)

    ReplyDelete