Assalamualaikum...
Pernah ke tidak kekawan mama di sini pernah mengalami kes sebegini....kekadang tu hilang juga kesabaran kita bila berhadapan dengan orang yang begini...beginilah ceritanya anak mama telah ke Aeon Taman Universiti untuk membeli buah pear untuk membuat makanan Awisy tapi ada cerita yang buat anak mama marah dengan pekerja Aeon tu..
Anak mama pun mencarilah buah pear yang diperlukan di situ...dia telah ke bahagian buah-buahan, di situ terdapat dua bekas yang telah berisi buah pear untuk dijual...satu bekas diletakkan dengan buah pear yang dijual dengan harga RM 1.49 sebiji dan satu lagi bekas telah dipackingkan dan dijual dengan harga RM 5 sebungkus..
anak mama pada mulanya nak membeli sedikit saja buah pear tu, beliau telah mengambil 2 biji saja buah tu dan terus membawa ke kaunter penimbangan...yang buat terkejutnya harga 2 biji buah pear tu melebihi dari harga yang telah siap dipackingkan tadi...memang terkejutlah anak mama dibuatnya..
anak mama : "boleh letakkan harga?"
pekerja Aeon : ambil buah tu tanpa berkata apa-apa terus menimbangnya dan memberikan kembali plastik buah tu
anak mama : "kenapa harganya mahal ni..bukankah sebiji harganya RM 1.49 saja jadi 2 biji lebih kurang harganya dalam RM 3.00?"
pekerja Aeon : "memang itu macam laaa harganya..saya dah tekan harglanya yang betul kat sini laaa..."
anak mama : "mari sini i tunjukkan kat u harga yang telah u letakkan kat situ...cuba u tengok berapa harga sebiji buah ni...ini u punch dah lain harganya...kalau macam ni baik i ambil yang dah siap dipackingkan tu harganya baru RM 5 banyak dan murah pula tu..."
pekerja Aeon : "ni mesin sudah salah laa...saya sudah tekan betul punyer.."
anak mama : "lain kali u check betul-betul dulu baru punch.. jangan la punch harga ikut suka u macam tu...u amik balik buah ni... i tak mahu la yang ini...baik i ambil yang dah siap dipacking tu lagi bagus lebih banyak buahnya...macam ni pun u mahu tipu ka..."terus berlalu meninggalkan pekerja Aeon tu....
P/s lamanya kete ni diservis...nape la tak siap2 lg...
P/s lamanya kete ni diservis...nape la tak siap2 lg...
9 Comments
Aeon patutnya buat calibration pd mesin penimbang setiap pg sblm mulakan urusniaga. pemeriksaan penimbang juga kena buat twice a week. this is strictly practise should follow.
ReplyDeletetu mcm nak menipu dah. keje xikhlas langsung.
ReplyDeleteTak pernah lagi kena. Tapi fiza pulak lain citer. Mkn kat satu kedai mkn. Punyalah lama servis dia. Hampir 1 jam tunggu mee kolok. Mkn ngn hubby.
ReplyDeleteSekali... Mee kolok yg kita org dpt takde rasa apa. Apa lagi hubby dgn saya. Baru sekali suap. Bayar... Dan terus angkat. Pelayan dan org kat kaunter pandang semacam jer. Sampai sekarang dah tak p kedai mkn 2 lagi.
adoii...meme terjadi gak mama kat supermarket sini.kalau kite xperhati cnfrm kena tipu bulat2
ReplyDeletekalau ikutkan, lepas scan harga di kaunter, kalau harganya berbeza dengan harga yg di tag, harga yg murah akan diambil kira...
ReplyDeletemacam-macam ragam manusia ni...kena tegur jika memang salah pekerja,kalau tak dia tak sedar
ReplyDeletecamtulah taktik....kekdang kita tak perasan...terus jer pi byr.....
ReplyDeletekite mmg kne teliti setiap harga brg
ReplyDeletemcm mcm hal la kan. ape gitu layan customer.
ReplyDeletePost a Comment