Wednesday, January 09, 2013

Ciumlah Anakmu

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Mencium anak adalah salah satu cara kita menunjukkan kasih sayang kita pada anak-anak tapi disebalik ciuman itu terdapat fadhilatnya...jomlah kita lihat apakah fadhilatnya apabila kita mencium anak-anak kita...

"ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu akan dibalas dengan satu darjat syurga. Nisbah di antara dua darjat ialah 500 darjat.Syurga itu ialah sebuah kampung kesenangan,tiada masuk ke dalamnya melainkan orang yang menyukai kanak-kanak..barang siapa keluar ke pekan dan membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan buah tangan untuk anak-anaknya nescaya mendapat rahmat daripada Allah dan tidak diseksa diakhirat kelak.."

Tahukah anda jika dibiasakan mencium anak sendiri,sifat mendera atau membantai serta memukul anak boleh dihindarkan..dengan wujudnya sifat suka mencium anak,hormon dan bau anak kita akan sebati ke dalam otak kita sekaligus mesej yang mengatakan "aku sayang anak aku" akan tersemat terus ke dalam jiwa.

jangan lupa yer kekawan ! ciumlah anak-anak kita selalu moga kita akan dapat fadhilatnya yang besar dari Allah...


18 comments:

  1. as salam mama...

    lamanya tak berziarah di sini..blog mama sweet kali ni..

    cucu mama pun dah besar..alhamdulillah..

    semoga mama sentiasa sihat dan berbahagia ye.

    Take care.

    ReplyDelete
  2. tak sabarnya la menanti kehadiran cahaya mata sulong. nak cium puas2.hehehe

    ReplyDelete
  3. salam mama... sya ni hari2 cium anak tau.. kalau sehari tak cium rasa lain mcm la.. satu hari ntah berapa kali cium pun xtau.. ;)

    ReplyDelete
  4. kak.. betul, xdinafikan!! mak cyda train cyda, dari kecik sebelum pergi mana-mana, mesti mak cium pipi,dahi,cyda pun cium mak jugak, even sampai dah besar pun mak masih buat gitu, sebenarnya, benda-benda tu mengeratkan lagi kasih sayang ibu dan anak :D

    ReplyDelete
  5. suka cium baby...bau sedap je :) pastu rasa nak peluk2...hehe

    ReplyDelete
  6. nampaknya saya ni kena cium diri sendiri je lah nampaknya..hehehehe

    ReplyDelete
  7. nak kena cium lebih lagi nih...heheh
    teima ksih..perkongsian yang menarik..:)

    ReplyDelete
  8. apa sahaja yg kite buat byk fadhilatnye kan mama..wpun hanya mencium anak..
    cuma kite aje tatau...mmg indah Islam ni..

    ReplyDelete
  9. comelnya..pakai baju merah :)

    ReplyDelete
  10. ciuman tanda kasih sayang yg cukup erat......

    ReplyDelete
  11. haah. jgn lupe peluk juge. kesan nye adelah jangke mase pjg. nnt sampai tue, die takkan malu peluk cium kite kan mama. :)

    ReplyDelete