Friday, July 20, 2012

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan....

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum...
Alhamdullilah....!!! Mama dah pun sampai di rumah anak mama di Rawang dan insyaAllah akan ke Pekan Rawang sekejap lagi untuk mencari bahan-bahan masakan untuk bersahur malam nanti...mama masih sedang memikirkan apakah menu masakan untuk di masak buat juadah bersahur nanti..

jom kekawan mama pun nak mencari menu-menu yang menarik untuk dibuat juadah berbuka dan bersahur sepanjang bulan puasa ini..cuba bagi tahu mama apa menu yang istimewa yang sering kekawan selalu masak atau makan di sepanjang bulan puasa....mama nak buat koleksi juadah makanan yang dimasak sepanjang bulan puasa ini...

"SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN DAN SELAMAT BERPUASA"


p/s pada kekawan mama yang singgah di sini tinggalkn jejak nanti mama akan lawat balik yer...

26 comments:

  1. Assalamualaikum Mama,

    ZABP ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa ye... :-)

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan Mama :)
    Moge ramadhan kalini lenih bermakna dari ramadhan sebelumnya.

    Suke kuih badak berendam !
    Sahur : sambal tumis je udang/ikan bilis, sebab lauk lain tak masuk! muehehehe.

    ReplyDelete
  3. mama...salam ramadhan jugak...haaa...alang2 beli brg sahur...masak lebih sikit utk sally ek...??

    x sabar nak puasa dah niii ~ :)

    ReplyDelete
  4. Assalamu'alaikum.

    Selamat menyambut kedatangan Ramadhan. Kakcik pun sedang memikirkan apakah hidangan yang perlu disediakan untuk sahur nanti

    ReplyDelete
  5. selamat menyambut ramadhan al mubarak mama...semoga ramadhan kali ini lebih baik dr thn2 seblmnya

    ReplyDelete
  6. selamat berpuasa mama :) & selamat memikirkan makanan apa yang nak dimasak untuk sahur ya, hihi. saya tunggu mak masak, saya makan je *buruknya perangai ini u_u*

    ReplyDelete
  7. selamat berpuasa mama......
    masak yg sedap2 utk sahur nanti.......

    ReplyDelete
  8. selamat berpuasa kak! moga puasa kita diberkati..

    ReplyDelete
  9. Slmt Menyambut Ramadhan..^_^

    Saya biasa buka takmo nasi, menu ringkas je..masakan berasaskan mee dan kuih2.

    ReplyDelete
  10. selamat bersahur mama...wat menu yang simple² je mama....kalu kat melaka ni biasa wat rebus asam....mmg layan la pagi²....

    ReplyDelete
  11. saya syorkan ayam masak merah dan juga sayur kailan masin.. rasanya tu pun mampu membuka selera bersahur dan berbuka puasa.. kuih muih beli sikit2 je sebab takut membazir.. kene jugak kawal nafsu makan

    ReplyDelete
  12. erm...menunya adalahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....lauk berbuka semalam~~~ :DD

    salam ramadhan mama~

    ReplyDelete
  13. Selamat berpuasa mama.
    Pening juga nak fikirkan. Sahur dan buka suka yg tak berkuah sgt

    ReplyDelete
  14. As Salam Mama,

    sy pun nak balik Rawang jap lagi..sambut puasa dengan family..selamat berpuasa utk mama sekeluarga (",)

    ReplyDelete
  15. Selamat menyambut bulan ramadhan dan menjalani ibadah puasa dari kami sekeluarga... maafkanlah salah silap kami...

    ReplyDelete
  16. Salam ramadhan :)) selamat berpuasa buat mama :))

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum mama..hery nk ucap selamat menyambut rmdhan kat mama..semoga rmdhan kali ni penuh bermakna... ;-)

    ReplyDelete
  18. SℰℒAℳAT ℳℰNYAℳℬUT ℝAℳADHAℕ Aℒ- ℳUℬAℝAK ♥

    ReplyDelete
  19. selamat bersahur mama....... mesti masak yg best mlm nie.......

    ReplyDelete
  20. Salam Ramadhan Mama.

    Sahur masak simple2 je.

    ReplyDelete
  21. arini dah pun masuk hari ke 6. salam ramadhan mama. ;)

    ReplyDelete