Friday, February 03, 2012

Tidak Faham Bahasa

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..
Masih ada juga orang yang macam inikan lain yang kita cakap lain plak jawabnya ! pernah tak kengkawan pernah terjumpa dengan orang yang begini ? kekadang tu bengang juga bercakap dengan orang yang tidak faham bahasa ni kan..

kalau sekali dua tu tak kisah lagi tapi kalau dah banyak kali kita cakap masih juga dia tidak faham-faham seolah-olah macam nak menguji kesabaran kita plak ! lebih-lebih lagi kalau adalah salesman yang nak mempromosikan barangan pada kita ! sekali kita cakap tak mahu sepuluh kali dia paksa kita beli atau cuba barangan mereka...

bila kita tinggikan suara sikit mula la mereka plak yang terkejut dan mulalah nak marah kat kita balik padahal mereka sendiri yang cari masalah dahulu sebenarnya ! itulah sebabnya kenapa kita kena  memikirkan perasaan orang lain dahulu kemudian barulah diri kita sendiri...tepuk dada tanya selera...



p/s  kena juga fahaminya yer....

10 comments:

  1. susah nak faham hati orang kan...hmm ..sabar ea

    ReplyDelete
  2. salam.kalau saya pon memang bengang ngan orang tak paham bahasa ni.kadang-kadang malas nak layan.blah bodo gtu je.

    ReplyDelete
  3. @Tihara

    betul tu susah nak faham hati org ni...:)

    ReplyDelete
  4. pernah mengalami perkara macam nie..bikin panas orang kata...kalau jumpa orang macam nie...kata je dengan dia "saya sibuk sekarang. Banyak kerja. Kalau kamu kacau saya...saya takut saya memarahi kamu"

    ReplyDelete
  5. sbr larh mama.biasa larh sush org nk phm mcm kta jgk..bkn sng nk phm org..tp yg pntg..cuba jga hti org skeliling kta..Agar semua selesa :D

    ReplyDelete
  6. mmg susa nk phm hati org....kdg nmpak mcm ok tp hati dia maki hamun...hehehe

    ReplyDelete
  7. @nur chahaya

    betul tu harap semuanya senang n x marah...:)

    ReplyDelete