Sunday, January 29, 2012

Lawak 4 # Siput Bakau...

SALAM 1 MALAYSIA

Assalamualaikum semua ....
Di tadika waktu rehat dua orang cikgu berbual-bual sambil berjalan ke bilik rehat untuk menjamu
selera ....

Cikgu Lin : "Akak bawa bekal apa hari ini?"
Cikgu Ani :"Akak bawa bekal biasa je Lin siput bakau masak lemak cili api !"
Cikgu Lin :"Siput bakau ? Lin tak pernah tengok dan tak pernah makan la !"
Cikgu Ani :"Oh yer ke !"
Cikgu Lin :"Kalau siput yang sedut tu pernah la makan !"

Mula la mereka berdua membuka bekalan masing-masing....

Cikgu Ani :"Lin ni lah siput bakau tu ! "
Cikgu Lin :"Oh ! macam ni rupanya tapi kak macam mana nak makan ni ! kena sedut juga ke?"
Cikgu Ani :"Tak la ! mana boleh sedut tapi kena pecahkan kaca dia !"
Cikgu Lin :"Pecahkan kaca ? kaca apa kak?"
Cikgu Ani :"Kulit dia la ! akak panggil kaca je sebab kulit dia keras !"
Cikgu Lin :"Macam mana nak pecahkan ni keras bebenor kulit dia ni ?"
  
Cikgu Ani terus membuka begnya dan mengeluarkan sesuatu....

Cikgu Ani :"Ah !! ni dia benda yang boleh buka kulitnya !"
Cikgu Lin :"Hahahaahaa...! akak kenapa sampai bawa batu lesung ni ke sekolah plak?"
Cikgu Ani :"Ah ! Senang Lin ! kulit siput ni keras jadi akak lebih senang guna batu lesung ni !"
                    (sambil mengambil siput tu lalu mengetuk kulitnya menggunakan lesung batu tu)
Cikgu Ani :"Ni dia Lin dah siap cubalah makan siput bakau tu !"
Cikgu Lin :"Akak,akak susah juga nak makan siput bakau ni sampai kena bawa batu lesung   
                   tu ke sekolah !"
                   (ketawa sambil mengambil siput tu dan terus memakannya)
Cikgu Ani :"Makan je Lin kang tersedak asyik ketawakan akak je sebab bawa batu lesung kat
                    sekolah !"
Cikgu Lin :"Okay ! Okay akak Ani ! Lin makan la ni..!"

  gambar goggle 

p/s  sanggup lakukan apa sajakan kalau nak makankan...

14 comments:

  1. hahaha mengong je

    smate mate nk makan kan

    ReplyDelete
  2. @Fad

    ntah la mama x tahu pun sbb x pernah mkn pun...:)

    ReplyDelete
  3. boleh mkn ke mama siput ni??macam pelik je...

    ReplyDelete
  4. salam..

    sr belum pernah makan lagi siput ni mama..:)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum mama,

    sedap nie...tapi takkan guna batu lesung....hehehe...memang dah keluarkan dari kulit baru masak

    ReplyDelete
  6. @Si BuDaK KaChAk

    ntah la boleh kot sbb mama x pernah mkn...:)

    ReplyDelete
  7. @Kancil 8349

    ntah la cikgu tu yg gunakn batu lesung utk kuarkn isinya sbb dia masak ngan kulitnya sekali kot...:)

    ReplyDelete
  8. saya memang tak sanggup makan siput2 ni..huhuhuhuuu

    ReplyDelete
  9. @mas saari

    betul tu yg biasa jer baru boleh mkn...:)

    ReplyDelete