Wednesday, January 04, 2012

Keputusan Drastik Kena Juga Di Putuskan....

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum semua...
Pening kepala mama bila memikirkan anak dara mama yang sorang ni...entah kenapa tiba-tiba plak dia nak tolak tawaran kemasukkan ke sekolah Teknik...hari pertama ke sekolah lama dah macam-macam halnya...

Tak tahu la mama mungkin di sekolah tu ramai kengkawan yang tak suka ke atau apa ke halnya yang membuatkan die tiba-tiba nak berubah fikiran...mungkin hasutan dari kawan atau mungkin ada sebab2 yang lain agaknya....

Mama terpaksa memikirkan balik keputusan yang akan dia ambil nanti........ hubby plak outstation kalau ada pasti kami akan duduk berbincang tentang masalah ini bersama....walau bagaimana pun masalah ini kena juga diuruskan dengan baik demi masa depan dia juga..

Mama harap anak mama akan berubah fikirannya nanti dan mama berharap juga dalam masa 2 hari ini sebelum hari pendaftarannya nanti dia akan berubah fikiran..doa2kan yer kengkawan agar anak dara mama ni berubah fikirannya dan bersetuju untuk memasuki ke sekolah Teknik itu nanti...
p/s semua ibubapa nak anak2 mereka berjaya...

22 comments:

  1. maaf mama....bkan nak sokong ank mama tapi BK nak bgtau yang blaja di sekolah biase lebih baik kot....sbb BK dah penah alami....mayb sbb BK agak shock masetu....yela....kne amik mase utk sesuaikan diri dengan suasana baru....da macam bdk bari masuk darjah 1....ni juz pndapat....slbeihnya mama dgn hubby yg mencorakkan....

    =)

    ReplyDelete
  2. mungkin dia terpengaruh dgn kawan2 lah tu.. atau mungkin juga atas desakan cikgu2 nya di sekolah.... apa pun, baik parent yang dok berbincang dgn anak2 sebab ini soal masa depan..

    ReplyDelete
  3. bg sy, mana2 sekolah pun x kisah, janji dia betul2 minat dan bersungguh2 nk belajar.

    ReplyDelete
  4. mama berserahlah kat tuhan.. mungkin itu yang terbaik untuk dye..
    klo takdir dye tak masuk,, mama redha keyh,, rezeki sume kat tangan tuhan,, jangan risau.. :)

    jemput datang blog saye,, :)

    ReplyDelete
  5. @Si BuDaK KaChAk

    ntah la mama pun risau gak ni sbb masih x tahu apa2 keputusan kena tunggu hubby balik dulu..:)

    ReplyDelete
  6. @Gen2Merah

    ntah la dil mama pun x tahu tapi mungkin gak..betul tu mama akan dok berbincang dulu...:)

    ReplyDelete
  7. @akuamir

    insyaAllah mungkin ada jln nyer nanti kan...:)okay..

    ReplyDelete
  8. Anak saya pun dapat tawaran ke SM Teknik. Dia tak nak..dan saya tidak memaksa....saya ikut minat anak-anak. Kalau kita paksa bimbang mereka akan salahkan kita kalau apa-apa berlaku. Sekolah mana-mana pun sama.Yang berbeza hanya aliran, mata pelajaran lain semuanya sama dengan sekolah biasa.semua guru-guru yang bertauliah di dalamya.
    Kadang-kadang penat-penat belajar teknikal, masuk U ambil jurusan yang tak ada kena mengena langsung dengan aliran.

    Pendapat orang mungkin berbeza.

    ReplyDelete
  9. salam, kena buat keputusan betul2..jgn tersilap nanti nyesal..maybe dia tk minat kut, Insya Allha cari lah kln terbaik utk dia nanti :)

    ReplyDelete
  10. xpe mama..nt bncg elok2..insya allah nt dpt decision yg terbaek ^_^

    ReplyDelete
  11. ok olorh...

    dah nak daftar masih nak memikirkan lagi..

    adessss....

    jgn terlampau ikut cakap kawan-kawan..

    ReplyDelete
  12. @Arizakiah

    betul tu tapi terpulang la jikalau die x mahu juga nak buat mcm manakn...apa2 pun mekacih sbb beri nasihat n pandangan yg berguna pd mama yer...:)

    ReplyDelete
  13. @Tihara

    InsyaAllah mudah2an akan dapat keputusan nyer nanti...:)

    ReplyDelete
  14. mama..
    lebly bekas pelajar sekolah teknik..
    bg lebly biar la anak mama berada dia sekolah lamanye..
    agar dia xkan nyusahkan diri dia n parents dia sekaligus..
    byk mende akan tjd yg kite x inginkan tjd bile anak mama xrela n xsesuai..
    utk pgetahuan mama duduk di sekolah teknik a.k.a asrama sgt la pressure plus dgn syllabus yg begitu challenging..
    tkt anak mama xdpt nak hard up everything overthere..

    S0ri mama ckp based on pgalaman lebly..

    XOXO,
    Lebly

    ReplyDelete
  15. kena bincang elok2...kalau tak minat susah jugak nanti...

    ReplyDelete
  16. wee
    saya salah seorng budak teknik mama :)

    teknik ni, kalau betol2 minat, bagus masuk, sebab aliran die spesel, dan peluang keje byk jugak

    kalau x minat tu cm isau jugak, isau ssh nak belajar nnti

    tapi semua ni boleh dpupuk kan mama, asal ada kemahuan :))

    ReplyDelete
  17. @LubLy

    okay x pe mekacih sbb bagi pendapat yg baik yer...:)

    ReplyDelete
  18. @Ezad Skytech

    betul tu ezad kena bincang elok2 baru dpt keputusan nyer...:)

    ReplyDelete
  19. @aimie amalina

    betul2 tu mimi teknik ni ada kelebihannya bagi yg minat mmg bestkan...:)

    ReplyDelete