Sunday, October 30, 2011

Macam Budak2 Jer Gayanya...

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum semua....


Semalam mama dok sibuk memerhatikan hubby yang berperangai macam budak kecik jer mama cakap macam tu sebabnya adalah kerana gambar yang kat atas tu.... balik dari Pontian tadi sampai kat rumah dan lepas solat zuhur dia dah mula wat rangka layang2 ni sampailah jadi mcm gambo kat atas tu.....


Lagaknya macam x pernah nampak lelayang jer kemaruk bebenor...bila lalu kat Padang Mutiara Rini tu sibuk jer nak beli layang2 tapi x dapat2....jadi tadi dia dok sibuk leka membuat layang-layang buatan sendiri katanya nak pi main layang-layang sambil berjogging....dalam diam-diam siap juga layang-layang buatan sendiri tu tapi masih x tahu la mama ntah boleh terbang ke tidak.. jadi untuk mencuba menerbangkannya kami semua telah ke Padang Layang-Layang Mutiara Rini....


lelayang buatan sendiri.... 

Sampai di sana sudah ramai yang beraksi dengan layang-layang masing2 cantik bermacam-macam warna dan rupa....hubby mulalah malu untuk mengeluarkan layang-layang buatan tangan sendirinya kerana semua yang ada di situ mempunyai layang2 yang cantik2 sedangkan dia punyer hanya biasa2 je....sebenarnya kami semua pun malu nak melihat hubby mama melayangkan layang2nya tapi mama memaksa juga kerana dah terlanjur sampai ke tapak tu...


Akhirnya terpaksa juga hubby mama menaikkan layang2 tu dan dengan sekelip mata layang-layang tu terbang ke atas tapi hampa kerana layang2 tu berat sebelah dah asyik berpusing2 di udara akhirnya hubby mengambil keputusan menurunkannya....frust dan kecewa betul sebab tidak dapat memainkan lelayang buatan sendirinya tadi....akhirnya hubby pergi juga ke gerai yang menjual lelayang dan terus membelinya akhirnya dapat juga lelayang yang baru dan sempurna untuk digunakan.....

Beli juga lelayang baru


Dengan gembiranya hubby pun segera la memainkan lelayang barunya itu....wah terujanya hubby mama sebab telah mendapat lelayang baru tu macam budak kecil la lagaknya...kami semua melayankan jer kerenah hubby yang teruja dengan lelayang barunya itu...ni lah akibatnya kalau tidak ada anak kecil bapaknya pulak yang jadi budak keciknya...


Sibuk membetulkan lelayang baru tu...


lega dapat lelayang baru....

p/s nak pi main lg hari ni....

9 comments:

  1. hee...excited betul ye hubby mama dengan layang2 barunya tu...

    tempat sy ni pun dekat je dengan Taman Layang2 Kepong...tapi tak pernah lagi singgah situ...

    tetiba rasa macam nak main layang2 je...hee~

    ReplyDelete
  2. amboi..loving couple gitu..2-2 pakai baju kuning..aisey..

    ReplyDelete
  3. cantik layang-layang tu...takpe mama, layan suami dapat pahala...nanti hubby lebih sayang.

    ReplyDelete
  4. waaaaaaa

    mutiara rini mang besshhh kan mama utk main lelayang?

    kiki...x penah lagi teraaaii
    tapi mang tgk ramai gile yang main kat sane

    heee..ayooo...besnyeee mama, sekeluarga..heeee =]

    ReplyDelete
  5. cantiknya layang2..best betol dapat men layang2!

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum mama,

    kancil dah lama ndak bermain layang mahupun membuat sendiri...kena belajar sebab anak kancil dah membesar...tentu mereka nak main juga kan

    ReplyDelete
  7. wahhh..dah lama tak main layang2...


    siap buat sendiri yang best tu..hihi..

    ReplyDelete
  8. hehehe..rangka tak seimbang la tu kot yang buat layang2 buatan sendiri tu tak mau dok diam bila dinaikkan..

    ReplyDelete