Sunday, August 07, 2011

Menu Berbuka Di Kampung Semalam...

SALAM 1 MALAYSIA


Semalam mama dan family berbuka kat kampung
yer la bulan puasa macam ni eloklah sesekali
berbuka bersama mak dan abah kan...
Menunya mama yang masakkan dari rumah
cuma bila dah siap bawa je ke rumah mak...
Sebenarnya kampung mama x lah jauh mane pun
makan masa 1/2 jam perjalanan itu pun kalau x jem jalanraya...
menunya semalam mama masakkan lauk biasa jer..
1."ASAM PEDAS IKAN MAYONG"
dan 
2."SAMBAL UDANG"
Mama hanya bawa lauk dari rumah manakala mak mama
masak nasi n kuih-muih serba sedikit...
Menu di atas tu adalah lauk kegemaran mak dan abah mama..
Seronok juga sekali sekala dapat makan berbuka
bersama-sama mereka...
Tapi sayangnya mama terlupa plak 
ambil gambar semasa berbuka semalam
cuma ada ambil gambar lauk jer..
Okay la mama nak berperang di dapur untuk 
menyediakan juadah berbuka hari ini...

Asam Pedas Ikan Mayong

Sambal Udang


20 comments:

  1. nampak sedap belaka juadah tu..terutama sambal sotong tu..:)

    ReplyDelete
  2. @ariana's: terimakasih ariana...
    menu apa berbuka ptg ni...:)

    ReplyDelete
  3. Mama, semalam Wina tidur kat kampung gak. Tu yang senyap. Hehe.

    Samalah kampung dekat jer :)

    Sedap lauk

    ReplyDelete
  4. @Wina: oh yer ke...ingatkn pi mana..

    kg wina kat mana?

    mekacih menu semalam mama berbuka kat kg juga...:)

    ReplyDelete
  5. asam pedas menu faveret d pt jawa muo ni

    ReplyDelete
  6. mama perot bunyi da ni adoiyai

    ReplyDelete
  7. @org muo: mmg asam pedas ni dah jadi faveret mama sekeluarga...sbb mama pun org muo...:)

    ReplyDelete
  8. @Iffah Afeefah: sabo yer iffah jap lg dah nak buka ni...:)

    ReplyDelete
  9. Mak...sambal sotong ke tu...tapi nampak macam udang je....:)...

    ReplyDelete
  10. seronoknya dapat makan masakan kt umah... urm :(

    ReplyDelete
  11. @Kancil 8349: sori la mama silap tulis tadi sbb dah nak turun ke bawah siapkn juadah berbuka pose tadi nasib yg atas betul ...:)

    hehehehe...:)

    ReplyDelete
  12. @Niena: thanks niena lama mama x dgr cite niena...

    mcm mana keadaan niena dah sihat..
    mama doakn semoga cpt sembuh yer..:)

    ReplyDelete
  13. @izyan: jom lah dtg boleh kita mkn sama2...:)

    ReplyDelete
  14. arghhhh tak nak tgk gbr tu huhu..sambal yg mencilehhhh tu yg sedap kak mas hehe..

    baru leh online ari ni

    ReplyDelete
  15. @Pinky momma: x leh tengok nanti batal pose...

    heheheh...thanks diya..:)

    ReplyDelete
  16. mama, tolongla jgn menyeksa batin saya dgn asam pedas ni.mau meroyan je nak makan tak dapat.bleh tengok gambo je...huuhuhuhu

    ReplyDelete
  17. @Pen Biru

    hahaha...sabo ye pen biru...jap lg nak buka...:)

    ReplyDelete
  18. dpt rasa sedapnya..walaupun just nampak gambar je...:)

    ReplyDelete
  19. @iyan shazlind

    terimakasih lind....tengok gambo je kat sini mai la dtg umah baru dpt yg ori nyer....:)

    hehehehe....

    ReplyDelete