Friday, July 29, 2011

Kesian Nyer Die Kecil2 Dah.....

SALAM 1 MALAYSIA


Bila mama jejalan(blog walking) tadi terjumpalah 
mama tentang kisah budak yang comel ni
 mama pun baca entry ni kat 
blogger ini jadi kat sini mama plak 
nak tulis dan kongsi bersama teman2 semua disini 
Kisahnya mengenai seorang budak kecil yang
hanya berusia 4 tahun telah
menghidap kanser payu dara...
Aleisha Hunter yang berasal dari Kanada ini
terpaksa menjalani pembedahan mastectomy iaitu pembedahan
untuk membuang payu daranya...
 Kalau nak tahu lebih lanjut sila 
Kesian Aleisha walaupun masih kecil lagi telah menghidap penyakit 
yang amat ditakuti oleh kaum wanita diseluruh dunia ini...
Buat kaum wanita ingatlah seringlah buat
check-up supaya segala penyakit yang kita ada dapat dikawal 
dan di berikan rawatan awal sebelum terlambat...
Penyakit ni sebenarnya datang tidak mengenal usia muda atau tua
bila die datang terpaksalah kita redha dengan ketentuanNya..

Inilah si comel tu Aleisha hunter

Kesian die kan masih kecil dah menjalani pembedahan


19 comments:

  1. aiishh kecil lagi nie kan.. mekasih untuk peringatan..:))

    ReplyDelete
  2. huhu ni la first time sy dgr kcik2 da ad breast kanser..huhu ksian nyer..mna mama dpt crita ni?

    ReplyDelete
  3. comel nya diaa..
    moga dia tabah & kuat mengharungi dugaan yg di alami :)

    ReplyDelete
  4. slm piko: sama2 piko...mmg budak ni kecik lg cian die...:(

    ReplyDelete
  5. slm muiz: mama pun baru tahu..kalau nak tahu lebih lanjut klik jer kat entry mama tu...:)

    ReplyDelete
  6. slm miss Fyqa: ye semoga die tabah mengharungi hidupnya nanti...:)

    ReplyDelete
  7. dunia akhir zaman.. apa yg mustahil tidak lg jd mustahil sekarang.

    ReplyDelete
  8. Wah latar blog mama dah berubah.

    Sekarang ni mama macam-macam penyakit datang dan penyakit baru tak kira usia.

    Kesian yer dah kena barah.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  9. slm the lekat lekit story: yer la skg x ada yg mustahilkn...:)

    ReplyDelete
  10. slm wina...mama ubah sikit jer layout tu...skg penyakit dtg x kira usia kn...:)

    ReplyDelete
  11. keciannya....mm skrng ni mcm2 dah jadi..xde yg mustahill..

    salam singgah dan follow.. ezumie nk jemput kamu join contet ezumie..just 4 fun.kalau sudi :)

    http://ezumie.blogspot.com/2011/07/contest-aku-dan-sesuatu.html

    ReplyDelete
  12. hai hot mama. hehe. TQ! syu da follow mama pun. ;p

    ReplyDelete
  13. slm..ezumie coz lawat kat sini...:)
    nanti mama lawat blog ezumie yer...:)

    ReplyDelete
  14. slm honeybeesyue thankx yer...mekacih coz follow mama k..:)

    ReplyDelete
  15. ok,sedih la ada breast cancer.minta dijauhkan la kita semua. btw, dh follow mama :)

    ReplyDelete
  16. slm dayah muda-mudahan dijauhkn yer...thanks dah follow mama k...:)

    ReplyDelete
  17. salam..

    terima kasih kerana panjangkan entri saya ini..

    saya sangat happy...

    ReplyDelete
  18. sekamar rindu: sama2lah kita yer...semoga kita saling tolong menolong antara satu sama lain...:)

    ReplyDelete
  19. sekamar rindu: sama2....kira promote blog jugak tu...:)

    ReplyDelete