Tuesday, May 31, 2011

Keracunan makanan gara2 makan burger yg x biasa...benggangggg!!!!!!

SALAM 1 MALAYSIA


Gara-gara teringin nak makan burger perut jadi bagai nak meletup....
Kononnya makan malam sambil tonton 
TV3 final MENTOR....
My hubby pun kuar gi beli tapi 
katanya kat tempat biasa x buka 
gara2 nak tengok final mentor, 
semuanya x berniaga malam tu,
jadi my hubby beli kat tempat yg kurang biasa....
Bau bukan main sedap lagi 
tapi mungkin sosnya yg dah masam 
ke atau dah lama tak tahulah....
Yang peliknya yang lain okay je makan 
x ada apa-apa masalah yang dialami 
hanya saya sorang je...
Mula2 makan x terasa apa-apa 
tapi bila dah lama perut mulalah meragam 
dan nak muntah....
Final Mentor tak abis lagi saya dah
 muntah-muntah bagai nak tercabut 
anak tekak sambil menahan perut
 yang dah rasa macam nak pecah je....
rasa macam nak pengsan je gara-gara 
dah muntah banyak kali 
diselangseli dengan buang air besar....
badan saya dah mula lemah 
gara-gara muntah dan buang air yang berlebihan 
sehinggalah ke tengah malam 
saya dah rasa amat x berdaya lagi
 badan dah terasa lemah semacam 
hubby dengan segera membawa saya ke klinik 24 jam....
Sampai di klinik anak daftarkn
saya masih tunggu di kereta dahulu
 dan tunggu untuk dipanggil....
masuk je doktor buat pemeriksaan
 dan memang sah keracunan makanan...
apa lagi nak cepat baik 
kenalah satu injection kat punggung.....
aduhhhh tahan je lah....
doktor bagi ubat untuk legakan kesakitan.
Keluar terus tunggu dalam kereta 
sambil menunggu anak n hubbyku mengambil ubatnya....
pastu kami bergerak balik....
faham-faham je lah kalau datang ke klinik bila dah tengah malam.....
bil je x boleh tahan koyak jugak 100 inggit...
tapi apa nak buat bayar je lah....
Hari ini barulah perut saya beransur -ansur pulih
burger !!!burger !!!!
sebab kau perutku jadi sakit bagai nak rak...
Lepas ni kalau nak beli burger tu kena lah beli
di tempat yang biasa saja kalau x macam ni lah jadinya
takut x bersih ke atau sos dah masam ke
dan macam-macam lagi lah...
Ingat tu ye pada sesiapa yang teringin 
nak makan burger atau apa-apa jua lah....
carilah keadaan penjualnya yang bersih 
dan kawasan disekelilingnya
juga bersih.

ubatnya yang perlu dimakan


5 comments:

  1. alamakkkk kesian kak mas..makan ubt tau..
    get well soon cepat ye kak mas ;)

    ReplyDelete
  2. thanks diya...diya dah sihat sis doakan diya pun sihat jugak...

    ReplyDelete
  3. lagi info tentang keracunan makanan di SIHAT SELALU - Keracunan Makanan

    ReplyDelete
  4. lagi info tentang keracunan makanan di SIHAT SELALU - Keracunan Makanan

    ReplyDelete
  5. thanks armouris bagi info ttg keracunan makanan...

    ReplyDelete