30 June 2017

# syawal

RAYA 2 | ADIK BERADIK DATANG BERAYA

ASSALAMUALAIKUM...
Cerita hari raya ke 2 di rumah mama...adik-adik,anak saudara dan mak datang beraya ke rumah..mereka datang mengejut tak bagitahu pun jadi apa yang ada saja yang dapat mama sediakan untuk menjamu mereka...

Kebetulan ada lagi nasi impit kat dapur jadi untuk cepat dan segera mama buatkan lontong goreng jer..macam lipas kodong la mama kat dapur kelentang kelentung menggoreng...akhirnya siap juga ketupat goreng resipi mudah dari dapur grandma...tak teringat pulak nak ambil gambar ketupat yang dah siap hari tu...


alhamdullilah ! nasib baik dapat pujian sebab lontong goreng tu sedap walaupun rasanya pedas sedikit...






Alhamdullilah licin juga mangkuk lontong goreng yang mama sediakan tu...seronok rasanya kalau masakan kita yang simple itu sedap dimakan bagi mereka yang datang berkunjung...




1 comment:

  1. sedapnya lontong goreng..kalau saya pun suka pedas sikit

    ReplyDelete