JIRAN TETANGGA

Thursday, November 12, 2015

Spontan Khamis Antara Adat Adab Dan Hukum

ASSALAMUALAIKUM...

Kekadang benda atau perkara yang kecik macam ini pun boleh jadikan kita mudah terlupa...daripada kita terus lalai dan terlupa eloklah kita beringat apa yang boleh dan apa yang tidak bolehnya...perkara haram halal ini janganlah kita jadikan sesuatu perkara yang remeh kerana ianya melibatkan hukum dalam agama kita...



p/s peringatan utk semua juga diri sendiri...


10 comments:

  1. Jangan pandang remeh perkara begini kerana hukum sudah tercatat kenalah patuh
    Kalau belum mulakan kena lakukan sekarang.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Mama..Lya singgah pagi jenguk Mama...Thanks mama ats peringatan ini..Sama2 kita muhasabah diri...

    ReplyDelete
  3. ialah mama.. kadang serba salah lebih2 lagi bila dah bertemua ramai2 di hari raya

    ReplyDelete
  4. ramai yang tak ikut kan..kadang2 sebab nak jaga hati..

    ReplyDelete
  5. Salam Mama...

    terima kasih sharekan....

    ReplyDelete
  6. Good sharing kak mas, lama tak singgah ke sini. Jemput join segmen giveaway CN ye : http://www.cekgunorazimah.com/2015/10/giveaway-cinta-by-cn.html

    ReplyDelete
  7. kena bagi tau kat anak ni..anak makin besar..nanti sebarang2 je dia dok salam..

    ReplyDelete
  8. tepat sekali mama, bezakan antara adat dan hukum sangat-sangat penting dalam kehidupan ni :)

    ReplyDelete
  9. umy abah & MIL pun ada ingatkan perkara ni....terima ksih mama tambah ingatkan lagi....

    ReplyDelete

DUIT TABUNG