14 September 2014

Design Halaman Rumah Yang Menarik Ini Menjadi Impian Mama

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Seronoknya bila dapat melihat kawasan yang indah di halaman rumah kitakan...semuanya akan kelihatan cantik dengan pemandangan kehijauan yang tersusun indah dihalaman rumah kita itu..kalaulah halaman rumah mama sebesar halaman begini nak juga mama buat taman-taman yang indah macam ni...


kalau nak halaman yang cantik macam ni kawasannya pun mesti besar dan luas juga...lagi banyak tanaman yang harus ditanam di halaman yang besar begini...


halaman macam ni pun cantik juga ada tempat untuk kita sekeluarga bersantai bersama-sama di sini...kelihatan memang nyaman sekali...


ada kolam air yang dibuat disudut halaman...diletakkan pula dengan ikan-ikan yang cantik di dalamnya...memang boleh jadi menarik dengan desiran bunyian air  di kolam itu...


kawasan tepi pagar rumah boleh disusunkan dengan tanaman pokok-pokok berdaun hijau...dengan tanaman begini memang boleh menampakkan lagi suasana nyaman di persekitaran rumah kita...


hiasan taman kecil di balkoni sebuah apartment...cantik hiasan tanaman pokok-pokok hijaunya..






memang mama teringin sangat nak ada rumah yang mempunyai halaman yang cantik macam ni...terasa amat nyaman dan tenteram jer bila dapat duduk dan berada ditaman yang cantik begini...mudah-mudahan termakbullah impian mama nak ada rumah yang mempunyai taman yang cantik dan menarik macam gambar-gambar di atas ni...InshaAllah...


3 comments:

  1. Salam Mama..wah wah wah..mog impian mama terlaksana ya..

    ReplyDelete
  2. pcl pon teringin jugak nak lanskap macam tu kat rumah sendiri ..sejuk mata memandang kan mama.

    ReplyDelete
  3. nad memang teringin nak taman macam ni..tapi apakan daya rumah bukan tanah sendiri..duduk pun rumah teres..lapang tak besar..sobsob

    ReplyDelete