24 January 2014

# Muhamad Darwisy Zulkarnain

Kanak-Kanak Cepat Mengikut Tingkah Laku Orang Dewasa

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Macam-macam budak kecik sorang ni ada saja akalnya tu...mama pun tak sedar bila la Awisy ambil tisu lembab tu...patutlah senyap jer dia ingatkan tengok tv tu ! rupa-rupanya ada kerja lain yang dilakukannya...

Wah !! tengok-tengok jer awisy tengah dok mengelap almari tv tu...memang pandai budak sorang ni tahu pula kegunaan tisu lembab tu...apa tak nyer kekadang grandmanya pun lap almari tu gunakan tisu lembab tu ! itulah agaknya Awisy ni pandai menggunakkan tisu lembab tu...budak-budak sekarang ni memang bijak ! pandai mereka mengikut semua perbuatan orang dewasa ni...

kalau perbuataan yang baik tu masih bolehlah diterima tapi kalau yang kurang elok tu baiklah elakkan dari mereka melihatnya...pengajaran buat kita semua jangan lakukan perbuatan yang tidak elok depan anak-anak pasti satu hari nanti anak-anak akan mengikut semua perbuatan kita itu juga...

p/s kena berhati-hati la lepas ni...


10 comments:

  1. peringkat umur camtu memang rajin je nk meniru apa yg kita buat kan..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak masz, alahaii comel dan bijaknya darwisy ni. pandai ikut teladan baik (",)

    ReplyDelete
  3. awisy nk tlg tu...hihihi..btul tu mama...bdk kcik ni slli ikut ape y kite buat....

    ReplyDelete
  4. betul tu mama..setiap yang ibu bapa atau orang sekeliling boleh mempengaruhi tingkah laku kanak-kanak

    ReplyDelete
  5. habis la wet tissue akak pasne hehehe

    ReplyDelete
  6. rajinnye awisy...nak tolong grandma dia bersihkan umah
    aah kan mama, bebudak cepat sangat nak follow apa kita buat..rasa comel je tengok
    Custom Made Sticker Kereta menyerlahkan kreativiti anda!!

    ReplyDelete
  7. Betul..betul...samalah macam adik saya, dia akan tiru gaya ibu memasak dengan tolong basuh pinggan. :)

    ReplyDelete
  8. Subhanallah... itulah budak-budak ciptaan Allah yang menggemaskan nan menceriakan. Selamat atas amanah Allah untuk putra - putrinya.

    ReplyDelete
  9. rajin cucu mama ni. betul tu kena berhati hati lepas ni. yg baik ok la kan

    ReplyDelete