23 May 2013

# cerita grandmama

Spontan Khamis : Nak Cantik Kena Rajin

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...



Ikutkan memang malas nak patahkan ekor tauge ni tapi terasa pemalas la sesangat bila memikirkan bila tengok ekor tauge tu nanti melingkar bila dah dimasak...macam tak sedap jer nak dimakan...pada mama memang seronok sebenarnya kalau dapat mematahkan ekor tauge ni lebih-lebih lagi kalau dapat tauge yang segar-segar tu... 

walaupun lambat sedikit bila nak memasaknya sebab kena settelkan ekornya dulu tapi terasa berpuas hati dapat lihat keelokkan tauge yang dah siap dihidangkan nanti...betulkan kekawn kalau nak sesuatu tu cantik kenalah rajin melakukan sesuatu juga dahulu barulah akan mendapat hasilnya yang menarik juga...  

23 comments:

  1. betul! klo xbuang itam tu nmpk sgt pemalas..haha..

    ReplyDelete
  2. dulu mase kekecik tolong mak masak, ade la jugak tugas buang ekor toge ni..skrg bile dah kawen, main campak dalam kuali tanpe buang ekor pun..hehehe..

    ReplyDelete
  3. sekarang nie da bekerja..semua campak2 jerk..hehehe..da xde mase nak patahkan ekor taugeh nie

    ReplyDelete
  4. Betul mama. ..suka tauge..

    ReplyDelete
  5. salam mama..betul tu...kena sabar kalau nak cantik ni...

    ReplyDelete
  6. nenek BK rajin tau bila BK ngelat dia pon bisng2 hahahha

    ReplyDelete
  7. betul tu mama :)

    dah cantik baru selera nk mkan kan..
    masak apa tauge tu.. hihi

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum mama.. hehe betul tu, kadang2 rasa malas jugak nak cabut ekor tauge tu tapi bila tengok hasilnya rasa puas je kan.. :)

    ReplyDelete
  9. Masa kat dashboard gambar kecik kakak ingatkan tadi nak cantik kena rajin merebus pure marine calogan Mas. masuk sini tengok gambar taugeh kisahnya:)

    ReplyDelete
  10. tauge! suka makan kalau letak dalam nasi kerabu aje, kalau tak Hana tak makan.. hehe :)

    ReplyDelete
  11. bukan makanan jer mama nak cantik kena rajin...orang pun sama...he he he...

    ReplyDelete
  12. haaa..kalau buang ekoq tu rasa bersih sikit kan. Cantik perlu rajin. Betol!!! =)

    ReplyDelete
  13. stuju sgt..cmtu la jgk ngan jaga dirikan..

    ReplyDelete
  14. Ekkk. Nina basuh pastu cicah budu jea. Tak masak pun. Nk patahkan ekor tu pun tak. Huuu

    ReplyDelete
  15. opsss x suke mkn taugeh... hehehe

    ReplyDelete
  16. biasa orang memang tak cabut kan ekor taugeh ni??? tapi saya tak berapa makan sangat. sebab angin

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum mama.

    hehe, kalau tia. dah terjun dalam kuali.

    ReplyDelete
  18. X suka toge, biasa buang dulu sblom makan...

    ReplyDelete
  19. ..nak cantik, tp malas ..hikhikhik

    ReplyDelete
  20. Sedap taugeh ni bila kena gaya masaknya... emm bila buang ekoq2 tu baru putih bersih ja kan

    ReplyDelete
  21. Sedap taugeh ni bila kena gaya masaknya... emm bila buang ekoq2 tu baru putih bersih ja kan

    ReplyDelete