31 January 2013

# Muhamad Darwisy Zulkarnain

Zaman Semakin Canggih

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
 

Lihatlah secomel ni memang dah semakin bijak...bila letakkan jer tab dan pasangkn cerita katun dan lagu pembelajaran leka betul Awisy melihatnya..betul la kan ! budak-budak zaman sekarang ni dah semakin maju, canggih dengan semua kemudahan yang ada sekarang ni...belajar pun gunakan tab saja senangnya cara mengajar anak-anak zaman moden macam sekarang ni...

zaman mama dulu mana ada semua kemudahan yang canggih macam ni ! tapi sekarang ni semuanya ada...semakin canggih dan maju kemudahan yang ada sekarang ni semakin pandailah mereka tapi kenalah ada cara kawalannya jangan dibiarkan anak-anak menggunakan kemudahan canggih itu dengan sesuka hati mereka...

 kita sebagai ibubapa memang mahukan anak-anak berjaya di dalam semua perkara...dan sebagai ibubapa juga kenalah bagi ketetapan masa yang elok untuk menggunakan semua kemudahan yang ada disediakan itu...moga anak-anak kita menjadi seorang insan yang berguna di masa akan datang nanti inshaAllah...


6 comments:

  1. as-salam.betul tu mama. boleh dijadikan pembelajran buat awisy juga :)

    ReplyDelete
  2. budak2 skrg kecik2 pun dh pandai..

    ReplyDelete
  3. budak sekarang kan..jauh sungguh bezanya dgn kita dedulu..mereka sekarang..celik2 mata dah canggih semua mainan...
    comel jer cucu ...

    ReplyDelete
  4. budak2 zaman sekarang dah tak macam dulu mama...semuanya pantas dan advance..... kasi ipad pun dia dah leka....... zaman kita dulu semua tu takde......harap tv jer.....he3

    ReplyDelete
  5. huyooooooo. budak skrg kemain lagi. satu lagi, die boleh tahu mane gadget yg mahal ke murah. huhu.

    ReplyDelete