22 January 2013

# jahit sendiri

DIY : Aksesori Peralatan Dapur

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Cuaca hari ni suam2 kuku jer,sejuk dan mulalah penyakit malas tu datang bertandang...nak tidur pun macam tak boleh lelap pulak rasanya nak carilah apa yang boleh dilakukan hari ini...rasanya nak cubalah buat DIY hasil tangan sendiri itu pun kalau rajin tangan ni...

kebetulannya semua kain pemegang kat dapur mama ni banyak yang dah kurang menariknya jadi nak buat jer yang baru..semalam ingatkan nak beli jer yang baru tapi bila terfikirkan ada banyak kain lebihan dalam simpanan boleh digunakan baiklah buat sendiri saja boleh jimat kos...

rasanya mama nak buat kain pemegang peti ais,alas peti ais dan kain pemegang periuk atau kuali...semalam dah tengok-tengok kainnya ada banyak nampaknya lepaslah dua atau tiga jenis yang boleh dibuatkan...nantilah bila dah siap semuanya mama akan tunjukkan di sini yer...


19 comments:

  1. tunjuk tau mama...x sabar nak tengok hasil kerja tangan mama... ^_^

    ReplyDelete
  2. ok, kalau dah siap, mama tunjuk ye.. :)

    ReplyDelete
  3. Tak sabar nak tunggu hasilnya.

    ReplyDelete
  4. rajinnya mama. seronok kalau org bertangan seni ni.
    kita nak jahit kancing seluar pun bersepah2...camno? T__T

    ReplyDelete
  5. Yey! Tak sabar nak tgk. Saya suka sgt dgn DIY ni. Tapi susah nak cari tutorial.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Mama

    tak nak tenguk dlm blog
    nak tengok secara live...he he

    ReplyDelete
  7. saya kalau pemegang kuali saya guna span baju sebab bahu saya tinggi..so saya kerat la span baju..sempoi hikhik :)

    ReplyDelete
  8. tak sabar nak tgk hasilnya...hehehehe

    ReplyDelete
  9. teringat arwah mak sy dulu..memang banyak hasil2 dari lebihan kain jahitan yang dibuatnya..dari lapik periuk panas sampai la alas kaki..

    ReplyDelete
  10. salam ..lama x jengah sini...tup2 nampak header...cantik header baru

    ReplyDelete
  11. Mama...buat tutorial dia sekali tau. Tak vidoe gambar pn ok

    ReplyDelete
  12. kalau dah buat bagi kita tengok tau

    ReplyDelete
  13. Best kan mama kalo tahu buat sendiri..semua jimat..

    ReplyDelete
  14. elok juga kalau DIY mama...... jimat belanja...

    ReplyDelete
  15. cepat2 ye mama.nak tengok juga :D

    ReplyDelete
  16. mama nk buat apeeeee. alas meja ke apron. hehe.

    ReplyDelete
  17. Anda ingin menjadi Pembekal produk dan perkhidmatan kepada agensi Kerajaan dan menikmati pulangan yang sangat menguntungkan? Dapatkan informasi terkini di laman web http://mofregistration.com

    ReplyDelete