17 November 2011

# kawin n hantaran

Telur Oh Telur....

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum semua..
Proses merebus telur akan dilakukn dan semuanya berjalan dengan lancar 2 biji periuk besar diperlukan dan segeralah kita memulakan operasi merebusnya ....150 biji mama jadikan ia telur pindang orang2 di Johor ni memang popular dengan telur pindangnya...sebenarnya proses membuat telur pindang ni amat2lah rumitnya jadi mama hanya membuatnya sedikit saja dan yang lain nyer mama merebusnya seperti biasa aja senang dan ringkas....kalau semuanya dibuatkan telur pindang alamatnya x siaplah nanti...


Satu periuk  untuk rebus telur biasa jer...

 telur pindang yang sedang direbus

p/s lepas ni proses membungkus pula....

16 comments:

  1. dah lama tak makan telur pindang...kat kedah jarang org buat telur ni

    ReplyDelete
  2. salam mama.. wahh, semakin sibuk la mama ye.. sabtu dh majlis dh.. mama, nk telur pindang sebijik.. dh lama xmkn..

    ReplyDelete
  3. wahh sedapnyeee telur pindang.. nak nasi ambeng mama

    ReplyDelete
  4. berapa lama proses buat ni!!..telur pindang sedap dimakan tapi agak leceh nak buat..perlukan kesabaran...kat selangor dah jarang2 orang buat...huhu.

    ReplyDelete
  5. sedap ke ..cmner rasa?, itu masalahnya pcl tak penah cuba

    ReplyDelete
  6. berapa lama proses buat ni!!..telur pindang sedap dimakan tapi agak leceh nak buat..perlukan kesabaran...kat selangor dah jarang2 orang buat...huhu.

    ReplyDelete
  7. saya suker telur pindang

    ReplyDelete
  8. sy tak pernah rasa telur pindang ni mama...hee~

    ReplyDelete
  9. ape tu? telur pindang? tak pernah dngar pun?

    ReplyDelete
  10. rajinnya mama... telur pindang ni untuk majlis perkahwinan anak mama ya... semoga mereka kekal berbahagia kan..

    ReplyDelete
  11. weeee
    selalu tgk, tapi x penah ase lagi telur pindang ni
    weee

    ReplyDelete
  12. niena xpnah mkn telur pindang tpi terimgin nk rasa..maaf mama xdpt hadir esok.... niena demam :(

    ReplyDelete
  13. belum penah try telur pindang...;d

    ReplyDelete