10 April 2017

# diy tanaman

PETIK HASIL LAGI

ASSALAMUALAIKUM...
Terapi minda mama pagi ini...lihat pokok cili yang dah mengeluarkan hasil kali ke 2...hari ni mama dapat juga memetik hasil cili hasil tanaman sendiri...terasa puas hati bila pokok yang ditanam sendiri sudah mengeluarkan hasilnya...



Terapi minda mama dan hubby pagi ini...jengah-jengah pokok tanaman kat minigarden grandma ni...alhamdullilah semakin subur semuanya...mana yang tak seronoknya dapat juga petik hasil cili lagi pagi ini...


Tu dia dapat juga memetik hasil tanaman cili mama pagi ini...inilah cili hasil tanaman untuk kali ke 2...


Dapat juga petik cili dan sedikit daun sup...lepas juga la kalau nak buat sambal dan yang lain-lain juga...

Nak tahu entri mini garden mama yang lain bolehlah


p/s mmg seronok kalau dapat hasil dari tanaman kita sendiri..

7 comments:

  1. wah..bagusnya...kita tak sempat lagi nak menanam cili..tengah cari pasu dan pasir..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. best eda bila dah dpt hasilnya...:)

      Delete
  2. aduhaiiii mama..makan hati tengok kebun mama..hahaha

    - Hernee Nazir -

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan hati sedap apa hernee...hahahhaa...

      Delete
  3. wah terbaik..segar bugar nengoknya

    ReplyDelete
  4. wahh terbaik dari ladang ni mama. dah tak payah nak beli kan ma kalau ada hasilnya.

    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  5. adui. mnarik aktiviti ni.
    segar dari ladang gitu.

    ReplyDelete