24 September 2013

# info

Hidup Jangan Bongkak

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Hidup kita ini akan sentiasa dikelilingi dengan seribu macam perangai dan kelakuan dari manusia-manusia yang sentiasa berada disekeliling kita...ada yang suka berpura-pura dihadapan kita tetapi sebaliknya berperangai yang buruk dibelakang kita..

Jadilah insan yang tahu menghargai sesuatu perkara dan janganlah jadi insan yang sentiasa dipengaruhi dengan sikap bongkak dan sombong...setiap apa yang keluar dari mulut kita akan sentiasa jadi ingatan pada orang lain...

kat dunia ni tak payah la kita nak tunjuk lagak sombong pada orang lain...belum tentu amalan yang ada di dada kita itu sudah mencukupi untuk menjamin diri di alam sana nanti...

biarlah buruk rupa tapi jangan buruk perangai...perangai buruk kita itulah nanti yang akan membuat kita dibenci oleh orang lain dan ianya juga akan menjahanamkan kehidupan kita sendiri nanti...

Oleh itu sentiasalah kita beringat hidup di dunia ini hanya sementara saja semuanya adalah milik yang Esa sampai masa nanti semuanya akan ditarik semula...semuanya itu terletak di hati kita jika kita ingin melakukan sesuatu perkara itu biarlah sentiasa mengingati Allah hanya dengan itu setiap perkara itu akan beroleh kebaikan dan keberkatan di dalam hidup kita...

P/s setiap perbuatan jahat tu sekejap je dpt balasannya....

11 comments:

  1. hati kene baikkan.. kene berprasangka baik...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak masz, sheila setuju dengan kata2 kak masz dalam entri ni :)

    ReplyDelete
  3. Saya sangat setuju dengan Mama ^_^

    ReplyDelete
  4. betul tu.. xsalah kalau kita merendah diri... org lain suka n senang hati...kita pun murah rezeki..

    ReplyDelete
  5. take note mama..
    hidup biar slumber :)

    ReplyDelete