SALAM 1 MALAYSIA



Assalamualaikum semua...
Hari ni mama nak cerita kejadian yang berlaku 2 hari lepas semasa hujan lebat dan ribut petir hari tu....kecut perut dibuatnya nasib baik tak ada apa-apa yang lain berlaku sebenarnya rumah mama disambar petir terus ke line internet....


black-out semuanya dan modem stremyx tu terus  out...semasa kejadian anak mama yang menghadap PC terkejut bila tiba-tiba modem tu mengeluarkan cahaya dan terus line internet out sama sekali..kejadian secara tiba-tiba dan anak mama tak sempat untuk memadamkan suisnya...


Terpaksalah buat report ke TM dan semalam mereka datang dan menggantikan modem yang rosak tu dengan yang baru....satu lah yang paling mama kesali adalah servis dari kontraktor TM yang datang ke rumah semalam....servisnya tu memang kurang memuaskan hati dah ganti modem yang baru sepatutnya dia terpaksalah setkan balik dengan TM tapi tidak dia hanya menyuruh hubby mama sendiri menelefon talian 100 TM bertanyakan password ID yang tidak boleh digunakan lagi dengan alasan ada banyak lagi rumah lain perlu disettelkan....


Beranginlah juga semalam mendengar kata-kata dari budak2 tu...setelah mereka beredar hubby terus menelefon line TM dan bertanya apa yang perlu dilakukan dengan senang je mereka memberitahu apa yang perlu dilakukan...boleh pun digunakan password yang lama tu tak ada apa pun yang bermasalah....sepatutnya mereka tu terpaksa setkan dulu apa yang patut barulah boleh belah tapi ini tidak boleh bagi mcmam-macam alasan....


modem yang rosak...