Tuesday, January 10, 2012

Indahnya Dunia Ciptaan MU...

SALAM 1 MALAYSIA



Assalamualaikum...

Alam terbentang luas indah suasana pandangan
Redup sayu mata yang memandang
Memandang jauh keajaiban alam yang Kau ciptakan
 hati ini mampu membisikkan alhamdullilah...
Pada keindahan alam ciptaan agung Mu..
Ku bersyukur pada Mu Ya Allah
Kau beri aku mata penglihatan agar
 dapat ku melihat betapa indahnya alam maya ciptaanMu...
Kau jua yang memberi nadi nafasku berdenyut
Kau jua yang memberikan pancainderaku dan
mampu ku menghirup deruan bayu membelai tubuhku
biarku memuji alam ciptaan Mu..
biarku menghayati alunan azan memanggilku...
Aku berdiri menghadap arah Kiblat Mu
memuji Mu dengan kalimah syahdu mendayu
memohon agar aku diberi segala hidayah dari Mu
agar aku mampu menghidu bau haruman syurga Mu
dan aku berdiri di sini memuji keindahan alam
Ciptaan Mu..

24 comments:

  1. alhamdulillah diberi kesemptn mliht keindhn dunia...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah syukur nikmat... msh diberi peluang menikmati keindahan ciptaan yg maha Esa...

    ReplyDelete
  3. cantik mama...Kancil pun suka tengok...

    ReplyDelete
  4. Puitis jugak mama ni ye. Cantik gmbar ni.

    ReplyDelete
  5. Segala yang dicipta oleh Allah SWT sememangnya indah.... Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. @Pn. Sheila

    alhamdullilah syukur nikmat Allah...:)

    ReplyDelete
  7. @Kancil 8349

    betul tu kancil pemandangannya cantik...:)

    ReplyDelete
  8. @LydSunshine

    sesekali nak berpuisi mekacih yer...:)

    ReplyDelete
  9. sy kalau sorang2 pun..suka tengok pemandangan ni...tenang je rasa..:D

    ReplyDelete
  10. sory mama, tak dapat selalu nak jenguk sebab weekdays busy, tunggu weekend je baru dapat puas2 BW. huhu!

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah :)
    huwaaa
    mama ponnn
    pandai berkata2 ni

    pewiitt!

    ReplyDelete
  12. Memang salah satu cara untuk merenung kebesaran Allah dengan melihat alam semulajadi. Pandai mama karang berpuisi.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  13. @Ezad Skytech

    betul tu ezad mmg tenang semuanya...:)

    ReplyDelete
  14. @aimie amalina

    sesekali jer mimi nak bermadah mcm ni...mekacih yer...:)

    ReplyDelete
  15. @NA

    mekacih wina...ilham dtg tetiba jer tu...:)

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah di beri peluang untuk kita semua melihat keindahan cipta-Nya. :')

    ReplyDelete