Tuesday, March 08, 2011

Teringin Nak Makan Durian Tapi Hampa Jadinya....Tak Ada Rezeki Namanya...

SALAM 1 MALAYSIA

Sedih!!!sedih!!!! apa nak buat dah tak ada rezeki....
dapat menyamah sikit je isi durian tu,sakit hati betul dengan si penjual durian tu
ada ke bagi durian yang x elok jual kat orang....menyampah betul.....
teringat dulu masa kat kampung bila musim durian x pandang pun buah durian ni...
  sememangnya aku dulu allegik betul dengan buah durian ni...
ceritanya panjang tapi biarlah ku pendekkan cite
 kenapa aku x suka betul dengan buah durian ni...

masa kecik dulu kat kampung aku sebenarnya suka makan buah durian ni 
dek kerana ada peristiwa
yang sedih (x la sedih sangat acah je)
selepas kejadian yang menimpa tu aku mula jadi 
x suka langsung nak makan buah durian ni....bukan 
apa masa kecik dulu makan buah durian ni 
memang dah menjadi kebiasaan bila tiba
musim durian...
ya lah dulu kalau nak tunggu musim durian 
terpaksa tunggu setahun baru dapat makan
buah durian ni....sbb dulu musim durian ni hanya setahun sekali je...
jadi bila sampai
masa musim durian, 
makan buah durian tu x ingat-ingat dunia....
kemaruk berbeno ...

aku melantak buah durian bagai nak rak macam 
dah tak boleh tunggu hari esok lagi
bila dah malam badan dah mula rasa semacam je...
semalaman aku x dapat tido sebab mengalami demam 
panas yang amat teruk sekali hinggakan
terpaksa dimasukkan ke hospital selama lima hari....
sedih betul akibat makan durian yang berlebihan diri dapat demam panas 
yang melampau-lampau lalu aku kena tahan n dok kat hospital.....
semenjak dari hari itulah aku jadi x suka dengan buah durian 
sampaikan bau buah durian tu pun aku x suka
hingga lah sekarang ini...

kesian kat hubby dan anakku yang kedua sebab mereka suka 
sangat makan buah durian ni,
bila mereka
terasa ingin nak makan buah durian,
mereka akan makan kat tempat penjual durian tu je kerana kalau hendak 
di bawa balik mesti di reject punya....
Tapi hari tu hubbyku tetiba plak bawa balik buah durian
ke rumah sebab teringin nak makan katanya nak makan sendiri 
kat tempat penjual durian tu 
x best plak jadi dia pun beli dan bawa balik....
sampai je kat rumah terus je buah durian tu di kopek 
dan kelihatanlah isinya yang menyedihkan....

tekakku tetiba terasa plak nak makan buah durian tu dek kerana 
baunya  dan mungkin juga aku dah lama sangat  
x merasa keenakkan buah durian tu.... 
tu yang bersemangat sekali nak menjamah semula
buah durian yang di beli oleh hubbyku tu.....
tapi yang sedihnya bila dikopek buah durian tu 
rupa-rupanya buah durian tu tidak elok plak isinya
dan aku hanya dapat merasa juga walaupun sedikit....
penipu betul si penjual buah durian tu ada ke patut jual 
buah yang tidak elok kat orang...
sungguh 
x elok perangai si penjual buah durian tu....
bila pergi balik ke tempat tu dah x ada lagi 
orang yang menjual buah durian tu kat situ.....mungkin semalam
nasib x baik sebab terbeli durian yang busuk dan
 bukan rezeki juga nak dapat makan buah durian tu 
namanya...Sabar je lah....

Inilah buah durian yang busuk tu

No comments:

Post a Comment