08 February 2018

# DIY

DIY | PASANG SHELF IKEA

ASSALAMUALAIKUM...
DIY | Pasang Self IKEA | Kalau dah sampai IKEA ni keluar nanti mesti ada jer barang yang mama bawa keluar...memang tak boleh dinafikan nilah dia antara yang terbeli di IKEA tempohari...


Ada saja yang terbekenan di hati mama ni...


Bila dah beli proses nak memasangnya pula...mula-mula nak pasang shelf ni dengan hubby tapi kebetulan menaantu dan anak mama datang jadi minta tolong kat dia jer pasangkan...


Bila menantu mama yang pasangkan mulalah ada si kecik ni yang dok mengacaunya..


Dua-dua sibuk nak memasangkan skrewnya...dah mulalah haru biru jadinya...hubby dok pandang jer malas nak masuk campur...


Proses memasang satu persatu besi shelf ni dilakukan...nasib baik senang jer nak memasangnya..


Tu dia dah nampak rupanya...


Aduh !! se kecik ni bab-bab mengacau memang bagilah kat dia...kononnya macam nak menolong papanya memasang shelf tu juga la...bagi jugalah Damia masukkan skrew kat dalam lubang yang disediakan tu...puas hati lal tu sebab dapat melakukannya sendiri...


Akhirnya siap juga shelf yang dipasang tadi...letakkan barang-barang hiasan mama kat situ...sekejap jer kat situ pasni entah kat mana pula letaknya pula...memang tak boleh nak berada lama-lama kat satu tempat jer ni nanti...

No comments:

Post a Comment