12 September 2017

# deko # sudut ilham

PROJEK ALIH MENGALIH PAGI NI

ASSALAMUALAIKUM...
Mama ni kalau dah jemu mata memandang ruang deko rumah ada saja yang akan dilakukan..projek mama pun bermula di awal pagi...tukar langsir, basuh langsir lama dah tukarkan dengan langsir yang lain pula...alih perabot pusing sana pusing sini...lap habuk mana yang sepatutnya..semuanya perlu mama lakukan untuk nampak perubahan yang lain dari yang dah biasa tu...
gambar sebelum

Perlahan-lahan buat satu persatu...nasib baik cucu asuhan mama tak banyak ragam...sambil mengemas tu sempat lagi suapkan nasi buat Haris...walaupun banyak kerjanya tapi tetap perlu dilakukan serentak...kalau tak suapkan nasi untuk Haris akan lari timing makan dah menyusu Haris nanti...jadi tetap perlu dilakukan serentak walaupun mama terpaksa mengemas rumah...sambil menyelam minum air ni..Haris pun seorang budak yang baik buka tv cerita katun duduk diam tengok katin tu..mulut tetap mengunyah nasi yang mama suapkan tu...


Gambar selepas ditukar langsirnya...Kali ni guna langsir color oren pula...biar nampak terang sedikit ruang tamu mama ni..

Sebelum dialihkan..

Selepas dialihkan dengan almari yang lain pula..

Sebelum almari tu dialihkan ke tengah...

Selepas dialihkan digantikan dengan meja sisi yang lebih kecil...

Alhamdullilah ! Siap juga projek mama di pagi hari...walaupun agak rumit sedikit tapi tetap akan dilakukan juga...

ruang tamu yang dah berubah sedikit dekonya...

p/s tak tahu bertahan sampai bila deko yang ni agaknya...

6 comments:

  1. wahhhh rajin betul mama..makin berseri rumah..

    ReplyDelete
  2. Adoi mama.. Rajinnya... Cantik and kemas... Suka throw cushion tuu

    ReplyDelete
  3. Cantik dan kemas. Kalau di rumah kakcik jangan haraplah nak berhias macam tu. Mau ada yang pecah berterabur...

    ReplyDelete
  4. cantiknya.. ruang tamu mama..

    ReplyDelete
  5. Cantiknya rumah sis... Nampak vintage..

    ReplyDelete
  6. lawanyaaa rumahh mama. terpegun uyul masa pergi tuari.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete