12 August 2017

# DIY

DIY : TAMPAL WALL PAPER SEMULA

ASSALAMUALAIKUM....

Diy mama kali ini nak tampal semula kertas kabinet tv mama ni yang dah banyak kali terkoyaknya..ada budak kecik tu memang panjang akalnya...susah la grandma nak menghias rumah..nasib baik yang ni saja yang diusiknya...yang lain tak berani nak diusiknya...


Kertas untuk tampal memang senang jee...dah ada line kat belakang tu hanya potong,kopek dan tampal jer...jadi lebih senang kerja grandma untuk menampalnya...Buat sendiri pun boleh tapi saja minta hubby tolong jadi cepat siapnya...


Potong ikut keluasan tempat yang hendak ditampal tu...bila dah potong pastu kopek kertas belakangnya dan tampal...memang mudah dan senangkan... kertas dinding ni mama beli kat kedai diy jer...Murah harga paperwall ni hanya Rm8.50 sebanyak 4 meter..


Projek menampal mama bermula dan hubby mulakan dari yang senang dulu yer.


siap juga akhirnya..


berjaya juga siapkan keseluruhan kabinet tv mama ni..


p/s diy sendiri jer..

8 comments:

  1. Nurul buat tampal wallpaper ni dekat pintu dengan meja belajar je.. Hehehe.. Cantik corak tu..

    ReplyDelete
  2. cantiknyaaa...nak try jugak lah nanti!hehe

    ReplyDelete
  3. Lembut jer corak ni, suka nengokkk

    ReplyDelete