JIRAN TETANGGA

Wednesday, June 1, 2016

Mee Samyang Mee Pedas

ASSALAMUALAIKUM...

Nak sangat rasa kepedasannya kan...jom kita cuba merasai kepedasannya..ramai yang dah rasa memang pedas kata mereka...anak mama pun dah rasa memang pedas sampai berasap mulut dan telinga katanya...Pada mama sambal cili api masakan kita lebih pedas lagi kot...


Rebus mee dulu pastu masukkan jer perencahnya...gaulkan sehingga rata keseluruhannya...


dah siap pun mee samyang pedas ni..jom kita makan dan rasailah kepedasannya...pada yang tak tahan pedas jangan nak cuba makan yer tapi kalau nak merasainya juga boleh jer mencuba...


mee samyang pedas ini terdapat juga dalam pek mangkuk...rebus mee dalam mangkuk dulu...bila dah kembang buangkan air dan letakkan perencahnya saja...gaulkan rata-rata dah siap bolehlah terus dimakan...sediakan air dahulu sebelum makan yer takut tersedak kepedasan pula nanti...


1 comment:

  1. nak try jugak lah mama..ta bole nak jadi nih..

    ReplyDelete

DUIT TABUNG