ASSALAMUALAIKUM...

Sedapnya dapat layan menu butter prawn ni...kalau kat kedai makan memang mahal harganya jadi oleh itu marilah kita mencuba memasaknya sendiri...pasti seisi keluarga akan dapat merasa kepuasaan hasil dari air tangan kita sendiri..inilah menu yang baru bagi mama untuk mencuba memasaknya..kiranya percubaan pertamalah ni..itu sebab terlebih garing telur floss tu..jom kita tengok resepinya kat bawah ni yer..

Bahan-bahannya..
Udang,telur,minyak masak
butter,daun kari,bawang putih
sedikit garam (butter dah masin)gula
serbuk perasa

Cara-cara memasaknya...
1-Bersihkan udang.potong muncung dan belah belakang keluarkan urat hitamnya...cuci dan toskan udang...
2-Gaulkan udang dengan lada sulah,garam dan tepung jagung gaulkan kesemuanya...gorengkan udang tadi dengan minyak yang banyak sehingga kekuningan..angkat dan toskan..
3-Untuk flossnya ambil telur dan pecahkan..masukkan garam,serbuk perasa,susu cair..  kacau semua bahan itu. 
4-Panaskan kuali..masukkan butter dan minyak ...masukkan telur yang sudah dikacau tadi dengan menuangkannya dengan cara yang tinggi untuk membuat telur halus...sebelah tangan kacau telur dengan menggunakan bawah senduk yang bulat itu tanpa henti..masukkan daun kari,cili padi dan gula..kacau sehingga berbuih dan kekuningan yer..mama hari itu terlama sedikit memasaknya dan telur menjadi garing sangat...kacau sehingga telur itu kekuningan...
5-Bila telur dah kekuningan tutup api dan toskan minyaknya...
8-Akhir sekali tuangkan floss telur tadi di atas udang yang telah digoreng tadi..prawn butter siap untuk dihidangkan bersama lauk pauk yang lain juga..
Selamat mencuba yer kawan-kawan menu butter prawn simple ini..