JIRAN TETANGGA

Tuesday, November 3, 2015

Kalau Rajin Berbudi Pada Tanah

ASSALAMUALAIKUM...
Bila jenjalan tengok cerita-cerita kat facebook tadi terpandanglah satu pandangan yang amat menggembirakan hati mama...yer la kalau rajin apa pun boleh dilakukan...halaman rumah jadi cantik dan menarik dengan tanaman sayur yang subur dan menarik hati ini...kalau nak masak memang senang sekali..ambil jer kat halaman rumah...kalau rajin berbudi dengan tanah memang amat berbaloilah sangat dengan hasilnya...kalau dah banyak macam ni boleh juga dijual hasil tanaman sayur-sayuran ini..dapat juga duit sampingan di rumah...

inilah kawasan halaman rumah seorang penduduk di Felda Jengka 12..boleh jadi satu lanskap yang amat menarik hati semua orang yang memandangnya..jomlah kita lihat gambar tanaman sayur di halaman rumah ini...











p/s bestnya kalau ada tanah yang luas mcm ni..


11 comments:

  1. Kalau rumah kakak ada tanah luas kakak pun nak buat juga Mas
    Untung.. ini bukan utk makan sendiri aje ni. Boleh jadi duit.

    ReplyDelete
  2. tanah ada...teringin nak buat camni gak..sampai sekarang tak buat2 he3....kena sertakan dengan sifat rajin baru menjadi kan he3...

    ReplyDelete
  3. SINGGAH PETANG ... http://jmbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
  4. wah suburnya..minat memang ada..tapi penyakit M lagi kuat..tak bleh nak buat ape dah..

    ReplyDelete
  5. bestnya..nak kena ada minat jugak ni..

    ReplyDelete
  6. Subhanallah, dah macam farmville kan mama, seronoknyaaaa :)

    ReplyDelete
  7. Sangat terinspirasi...tambahan depan rumah memang lapang je... Boleh sgt nk buat ni..rajin tak rajin je...hehe

    ReplyDelete
  8. Assalam.. rasanya lanskap kebun dapur ni ada di kalendarkan oleh pihak Felda.. tercari2 kalendarnya.. 5 thn lepas kut.. tengok kt rumah orang.. memang suka sangat dpt membelek kalendar tu.. dah lama google .. terima kasih kerana berkongsi.. geram tengok kobis yang sangat menjadi tu..
    .

    ReplyDelete
  9. betul tu. kalau la dpt tanah besar gitu nak jugak buat.
    tapi masih simpan keinginan.
    sebab umah baru aida ada la skit tanah sekangkang kera...

    ReplyDelete

DUIT TABUNG