JIRAN TETANGGA

Thursday, November 19, 2015

DIY Sendiri Kereta Kancil Hubby

ASSALAMUALAIKUM....
Mula-mula dapat kereta comel ni memang teruk sangat keadaan luaran dan dalamannya...nama pun kereta company yang dilelong jadi memang teruklah rupanya...hubby beli kereta comelnya ini dari syarikatnya...kereta yang hendak dilelong...kalau ada kawan-kawan yang tak tahu ceritanya dulu dan nak tahu kisah selanjutnya tekan sini...


Bila dapat kat hubby kereta comel ni...sikit-sikit perubahan dilakukannya...semua yang rosak diperbaiki..mana-mana yang perlu hubby ganti dan baiki dibengkel..kalau ada sikit-sikit kerosakan yang hubby pandai repair sendiri dia buat sendiri saja...jadi tak payahlah nak keluar duit dari poket save sikit...akhirnya kereta comel ni telah berjaya dibaiki sepenuhnya...cuma ada juga sedikit-sedikit masalah kecil yang tinggal...


Akhirnya siap juga si comel ni diubah suai...sikit-sikit akhirnya jadilah begini rupanya si comel ini...penyokong tegar JDT ni...habis semua body si comel ditampal sticker JDT..kereta mainan hubby la katakan...alhamdullilah dah cantik si comel ini...dari mula-mula diambil dulu memang teruk rupanya...itu pun masih ada lagi sticker yang belum lagi ditampal..tunggu hari cuti yang berikutnya kata hubby...


6 comments:

  1. Cute, comel dan menarik
    Sesekali drive utk santai-santai oklah juga kan:)

    ReplyDelete
  2. Bagus hubby MZ..
    Boleh repair kereta sendiri..
    Jimat belanja..
    Cantik pun cantik..
    Dah macam kereta baru ajer :)

    ReplyDelete

DUIT TABUNG