video lagu

NanaSheme - Hantu Atau Buaya

Monday, November 30, 2015 Mas Zull 0 Comments

ASSALAMUALAIKUM...


Sakit hati ku memikirkan kamu
Sakit mataku melihat wajahmu
Di mana sayang mu dimana kasihmu
Bilaku pilu engkau jauh engkau jauh
Dimana dirimu dimana waktu ku 
Bila ku perlu engkau jauh 
Terpulanglah mau jadi apa 
mahu jadi hantu mau jadi buaya
Terpulanglah mau bikin apa
Mau bukin masalah serah teruskan saja

Andainya aku kau ingin semula
Maafkan aku ku tak mahu ku tak rela
Di mana sayang mu di mana kasih mu
Bila ku pilu engkau jauh engkau jauh
Di mana diri mu dimana waktu ku 
Bila ku pilu engkau jauhhh..
terpulanglah mau jadi apa
mau jadi hantu mau jadi buaya
Terpulanglah mau bikin apa
mau bikin masalah serah teruskan saja

0 000 jiran datang mendoakan mama:

gegar vaganza

Minggu 7 Suku Akhir Gegar Vaganza

Monday, November 30, 2015 Mas Zull 3 Comments

ASSALAMUALAIKUM...
Memang terbaik persembahan dari peserta-peserta Gegar Vaganza semalam...semuanya menyanyi dengan begitu mantap dan power sekali terutama sekali Farahdhiya kerana yang kita ketahui beliau mengalami sakit tekak tapi alhamdullilah persembahannya itu dapat dilakukan dengan baik sekali...pada mama semua peserta memang terbaik...tabik spring buat Haiza dan Farahdhiya kerana dapat menyampaikan nyanyian mereka dengan cukup mantap sekali...senang cerita malam tadi memang semuanya power-power belaka...


Nasib baik rezeki menyebelahi Ah Chong dari tersingkir malam tadi...dengan kelebihan imuniti dari Dato Sri Vida..Ah Chong dapat memasuki semula dan akan terus bersama yang lain dalam konsert separuh akhir pada minggu hadapan..kita akan dapat menyaksikan konsert separuh akhir nanti dengan tema "Karok Tarik"...lagu yang akan menguji kemampuan suara mereka semua dalam nada yang tinggi...kita tunggu pada minggu hadapan nanti...

1-Haiza
Flora Cinta (MIN MALIK)

2-Farahdhiya
Kau kunci cinta ku dalam hati mu (RAMLAH RAM)

3-Nassier Wahab
Biar putih tulang (DINAMIK)

4-Ezad Lazim 
Tiada Lagi Kidung mu (Lefthanded)

5-Siti Nordiana
Mengapa (Nicky Astria)

6-Azian Mazwan Safuan
Sedalam mana cintamu (Safura)

7-Ah Chong Sweetchild
akan diberitahu kemudian



3 000 jiran datang mendoakan mama:

cerita artis,

Al-Fatihah Buat Yus Dari Kumpulan Jambu

Monday, November 30, 2015 Mas Zull 3 Comments

ASSALAMUALAIKUM...





Al-Fatihah buat pelawak Yus dari kumpulan Jambu..beliau telah disahkan meninggal dunia malam tadi akibat serangan jantung...mati itu pasti tidak mengira usia muda,kanak-kanak atau berusia..memang begitu terasa kita akan kehilangan seorang yang berbakat besar dalam bidang lawak jenaka ini...semoga roh arwah Yus ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...aamin..


3 000 jiran datang mendoakan mama:

family

Selamat Bertunang Yana

Saturday, November 28, 2015 Mas Zull 5 Comments

ASSALAMUALAIKUM...
Cerita Sabtu lepas majlis merisik dan bertunang anak saudara mama..alhamdullilah selamat sudah anak saudara mama bergelar tunangan orang...semoga impian Yana dan pasangan akan dimakbulkan untuk menaiki jinjang pelamin..oleh itu banyakkanlah bersabar dalam menghadapi dugaan semasa bertunang ini yer..

okaylah yer...nak tengok games bola malam ni...mama tak dapat nak cerita panjang lagi sebab mata leka dok melihat bola kat tv...jomlah kita lihat gambar semasa majils tersebut berlangsung...













5 000 jiran datang mendoakan mama:

video lagu

Stacy - Not For Sale

Friday, November 27, 2015 Mas Zull 4 Comments

ASSALAMUALAIKUM...



Loceng bunyi terus teruja sambil ku lari
Namum hampa bila ku dapati
surat lagi dengan rantai emas dari mu
Prada gucci depan mata tapi tak peduli
Dengan apa-apa yang kau beri hari-hari
ku bukan gadis yang kamu boleh beli

Oh aku (tak mahu ku tak mahu)
Emas permata ( tak mahu ku tak mahu)
Apa pun dari mu cintaku tak perlu
Dijual beli dengan duitmu

Tetapi (ku mahu aku mahu)
kau disisiku (ku mahu aku mahu)
Kau melayan aku selalu
dengarlah hatiku dengan hati tulus kerna
I am not for sale

Rumah ini hanya dipenuhi dengan bunyi
Gema kasut Jimmy Choo kau
beli untuk hari jadi 
yang bukan kau hantar pun sendiri
Kau selalu suruh ku bawa maseratti mu
Beli belah dengan masterkad mu
Tahukah mu?
Ku bukan gadis yang kamu boleh beli

Oh aku (tak mahu ku tak mahu)
emas permata (tak mahu ku tak mahu)
apa pun dari mu cintaku tak perlu
Dijual beli dengan duit mu


Tetapi (ku mahu aku mahu)
kau disisiku (ku mahu aku mahu)
Kau melayan aku selalu
dengarlah hatiku dengan hati tulus kerna
I am not for sale

Rap: kalau aku tak berharta kau pandang sebelah mata
Kalau aku tak berkereta kau takkan belanja masa
Jadi aku beri semua kalau hilang esok kita beli semula
She curvy i let her have her way
Hermes like everyday's your birthday
Margiela untuk mi bella biar aku sponsor isabella
Marantynya bon untuk aku muller
skydweller semua serba satu
Gt atau QP pilih maserati kalau berhijab ada skaf
cavalli Givenchy tisci hanya untuk bini
Kalau not for sale kenapa masih di sini ah?

I AM NOT FOR SALE
''Jom pi shopping"

4 000 jiran datang mendoakan mama:

Tazkirah Jumaat

Buatlah Benda Baik-Baik

Friday, November 27, 2015 Mas Zull 6 Comments

ASSALAMUALAIKUM...

ALLAH beri kita penglihatan supaya kita melihat benda yang baik-baik saja...
Tengoklah benda baik-baik hari ini takut esok ALLAH takdirkan KITA BUTA...cakaplah benda yang baik-baik hari ini takut esok ALLAH takdirkan KITA BISU...Dengarkanlah benda yang baik-baik saja hari ini takut esok ALLAH takdirkan KITA TULI...Buatlah benda yang BAIK-BAIK saja hari ini...takut esok kita ditakdirkan MENINGGAL DUNIA....

p/s sekejap jer dah minggu terakhir bulan November...

6 000 jiran datang mendoakan mama:

spontan khamis

Spontan Khamis 10 Golongan Manusia Diusir Dari Padang Mahsyar

Thursday, November 26, 2015 Mas Zull 5 Comments

ASSALAMUALAIKUM...


Inilah 10 golongan manusia yang akan diusir dari padang Mahsyar nanti..moga kita dijauhkan dari 10 golongan ini hendaknya...

1-Mereka diusir berupa kera.
Mereka adalah mengadu domba.

2-Mereka diusir berupa babi 
Mereka adalah manusia yang suka memakan barangan haram.

3-Mereka diusir dalam keadaan terbalik kaki diatas dan kepala dibawah.
Mereka adalah dari golongan berdusta

4-Mereka dihalau dalam keadaan bisu dan pekak serta tidak berakal
Mereka adalah dari golongan yang riak,bangga diri dan sombong.

5-Mereka dihalau dalam keadaan menguyah lidah sendiri serta lidah terjulur keluar sampai ke dada dan dari mulut keluar nanah yang menjijikkan
Mereka adalah ahli pidato yang ucapannya berlainan dari perilakunya

6-Mereka dihalau dalam keadaan tersalib dipohon kurma dari neraka.
Mereka adalah manusia yang berusaha mengajak orang ramai untuk menyokong pemimpin yang tidak jujur.

7-Mereka dihalau dalam keadaan terpotong tangan dan kakinya
Mereka adalah orang yang sering menganggu jirannya

8-Mereka dihalau dalam keadaan buta
Mereka adalah dari golongan orang yang curang dalam menetapkan hukum.

9-Mereka dihalau dalam keadaan busuknya lebih busuk dari bau bangkai 
Mereka adalah orang yang gemar melepaskan nafsu syahwat dan menolak perkara wajib seperti zakat,puasa,solat ,tidak menjalankan kerja dakwah dan sebagainya.

10-Mereka dikumpulkan dalam keadaan memakai pakaian besi yang panas
Mereka ini adalah orang yang syirik dalam kepada Allah SWT..


5 000 jiran datang mendoakan mama:

pemenang contest

Menang Giveaway Simple By Cik Akak & Sponser

Wednesday, November 25, 2015 Mas Zull 3 Comments

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdullilah baru dapat tahu bahawa mama adalah salah seorang peserta yang berjaya dalam giveaway yang dianjurkan oleh blogger Cik Akak..hadiahnya berupa topup sebanyak RM 10...seronok rasanya bila mama berjaya mendapat hadiah dari segmen yang mama join ini...terima kasih kawan-kawan alam maya semua....

p/s kalau rajin in sha Allah berjaya juga...


3 000 jiran datang mendoakan mama:

wordless wednesday,

Wordless Wednesday # 532...Kerperluan Hidup Di Dunia

Wednesday, November 25, 2015 Mas Zull 1 Comments

ASSALAMUALAIKUM...


p/s boleh pulak mati serentak dua2nya ni...

1 000 jiran datang mendoakan mama:

wordless wednesday,

Wordless Wednesday # 531...Sayang Awak

Wednesday, November 25, 2015 Mas Zull 3 Comments

ASSALAMUALAIKUM...

3 000 jiran datang mendoakan mama:

DIY

Gambar Photo Bayi Yang Menarik

Tuesday, November 24, 2015 Mas Zull 8 Comments

ASSALAMUALAIKUM...
Jalan-jalan kat fb tadi terjumpalah mama gambar baby yang cantik-cantik ini...memang kreatif sungguh photographer yang berjaya membuat gambar baby tu begini...bermacam-macam cara baby itu diletakkan untuk menjadikan sesuatu gambar itu jadi menarik dan cantik...rasa macam nak buat kat Damia jer ni...nak kena jadi photographer pulak lepas ni...saja teringin nak lihat hasilnya..pada kawan-kawan yang ada baby bolehlah mencuba mengambil gambar yang menarik begini...

jom kawan-kawan kita lihat gambar-gambar yang menarik kat bawah ni...



























8 000 jiran datang mendoakan mama:

gegar vaganza

Minggu Ke 6 Nizam Laksamana Pula Terkeluar

Monday, November 23, 2015 Mas Zull 2 Comments

ASSALAMUALAIKUM...
Best juga tengok konsert Gegar Vaganza semalam...paling terkesan bila Siti Nordiana menyanyikan lagu Aku Takkan Bersuara (Nike Ardilla)...memang terasa sampai ke hati cara penyampaian Siti Nordiana mempersembahkan lagu itu..rasa nak menangis tapi nangis dalam hati jer la...minggu ini kita lihat peserta Nizam Laksamana pula yang tersingkir...memang semalam penyampaian Nizam agak macam kelam kabut sikit...apa-apa pun semoga Nizam terus berjaya dalam industri muzik ini...


Minggu hadapan 7 lagi artis yang akan bertanding dan dengan tema 
"Rock Dangdut" pula..kita tunggu persembahan mereka minggu hadapan...

1-Nassier Wahab
Camelia 2 (Ebiet G.Ade)

2-Siti Nordiana
Secangkir Madu Merah (Amelina ft Sheeda)

3-Ah Chong Sweetchild
Hilang Naluri (Once)

4-Farahdhiya
Enter Sandman (Metallica)

5-Azian Mazian Safuan
Ini Rindu (Farid Hadja ft Lucky Resha)

6-Haiza
Kopi Dangdut (Inul Darasista)

7-Ezad Lazim
Nakal (Gigi)

Siapa pula yang akan tersingkir pada minggu depan...?kita tungguuuu dan kita saksikan persembahan mereka...


2 000 jiran datang mendoakan mama:

cerita

Cuti Lagi Hari Ini

Monday, November 23, 2015 Mas Zull 5 Comments

ASSALAMUALAIKUM...

Selamat bercuti buat anak-anak yang bersekolah...dah hujung tahun ni mesti bercuti ada yang bercuti panjang juga...ada planning nak ke mana-mana kawan-kawan semua...mesti semuanya ada plan nak bercuti bersama anak-anak atau pun pulang ke kampung halaman...anak-anak mesti seronok kalau dapat bercuti makan angin ke mana-mana...semoga semuanya gembira dapat menghabiskan cuti bersama-sama keluarga..

Mama pun bercuti juga hari ini...bercuti dari menjaga anak-anak asuhan..mama Aiman bercuti ganti hari ini sebab semalam Negeri Johor bercuti Hari Keputeraan Sultan Johor jadi bagi yang bekerja swasta digantikan pada hari ini...Haris juga bercuti hari ini sebab neneknya datang bercuti ke rumah...pada kawan-kawan yang bercuti mama ucapkan selamat bercuti dan yang ingin membawa anak-anak bercuti diucapkan semoga gembira bersama-sama keluarga nanti...berhati-hatilah yer ketika di dalam perjalanan ke tempat yang dituju...

p/s dah bercuti tak tahu nak buat apa ni...mengemas rumah jer la...

5 000 jiran datang mendoakan mama:

gegar vaganza

Gegar Vaganza Minggu Ke 5 Amir Ukays Terkeluar

Sunday, November 22, 2015 Mas Zull 1 Comments

ASSALAMUALAIKUM...
Minggu ke 5 Konsert Gegar Vaganza...pada minggu ini peserta Amir Ukays pula yang terkeluar...mungkin setakat ini saja rezeki untuk Amir Ukays...semoga beliau akan terus maju dan berjaya lagi dalam industri muzik...



Minggu seterusnya kita akan menyaksikan saingan sengit dari ke semua peserta yang berjaya ke minggu ke 6 ini...semakin mencabar dan semakin mendebarkan...antara lagu yang bakal dinyanyikan pada minggu ini adalah...

1-Nassier Wahab 
i'll Be there (Michael Jackson)

2-Haiza
Patah sayap Malam (Masa)

3-Siti Nordiana
Aku Takkan Bersuara (Nike Ardilla)

4- Farahdiya
Dimanakah kan ku cari ganti (Tan Sri P.Ramlee)

5-Ezad
Cinta Melankolia (Ann)

6-Ah Chong
Benci Tapi Rindu (Diana Nasution)

7-Azian Mazwan Safuan
Layu sebelum berkembang (Brorey Marantika))

8-Nizam Laksamana
Rindu Serindu-rindunya (Spoon)


p/s kita tunggu bagaimana persembahan dari mereka mlm ni...

1 000 jiran datang mendoakan mama:

resepi masakan

Resepi Sambal Totok Jawa

Saturday, November 21, 2015 Mas Zull 6 Comments

ASSALAMUALAIKUM...

Sambal totok/toktok jawa ni memang sedap kalau makan dengan nasi panas-panas...kena pulak ada lauk yang lain memang terangkatlah bila makan...hari ni kita boleh share macam mana nak membuat sambal totok jawa yang simple dan mudah ini...jom kita ke dapur..

Bahan-bahannya...
cili api,cili merah(kalau suka)
bawang merah,bawang putih
ikan bilis,belacan
garam,gula, serbuk perasa
limau kasturi/nipis

Cara membuatnya...
1-Goreng ikan bilis sehingga garing sedikit...angkat dan toskan..ambil cili api,cili merah,bawang merah dan bawang putih gorengkan sekejap...belacan kalau nak digoreng sekejap pun boleh atau pun dibakar...
2-Masukkan belacan dan bahan yang telah digoreng tadi ke dalam lesung.. garam,serbuk perasa dan gula...tumbuk lumat kesemuanya...
3-Perahkan air limau nipis..ambil ikan bilis yang telah digoreng tadi dan hancurkan sedikit...gaulkan kesemuanya sekali sehingga rata...sambal totok jawa siap untuk dihidangkan bersama nasi panas dan lauk pauk yang lain juga...
selamat mencuba kawan-kawan...

6 000 jiran datang mendoakan mama:

Hari Jumaat,

Salam Hari Jumaat

Friday, November 20, 2015 Mas Zull 6 Comments

ASSALAMUALAIKUM...

MALAM MUSTAJAB DOA

''5 malam yang dimustajabkan doa ialah malam Jumaat,
malam 2 hari raya (Aidilfitri dan Aidiladha)
malam awal Rejab dan malam Nisfu Sya'ban.."
Imam Syafie Rahimahullah

6 000 jiran datang mendoakan mama: