JIRAN TETANGGA

Saturday, June 13, 2015

Operasi Cuci Laman Rumah

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..
Hari ni cuti maka inilah harinya mama nak buat operasi membersihkan halaman depan rumah ini dulu..kalau nak tunggu bulan puasa nanti memang tak larat la jawabnya...cuci berdua dengan hubby...mama buat dulu bila dah penat hubby pulak ambil alih...kami buat bergilir-gilir sampailah habis...


Inilah dia keadaan simen depan rumah mama ni...memang berlumut sungguh jenuh jugalah nak menghilangkannya...kena buat perlahan-lahan tadi sampai hilang semua kekotoran tu..


Tu dia dah nampak bersih akhirnya....settel juga pembersihan lantai kat depan rumah mama ni....sedap sikit mata memandangnya...bila nak raya nanti hanya buat sikit-sikit jer proses pembersihannya...

Keadaan sebelum operasi dilakukan...


Setelah operasi dilakukan..pasu bunga tu mama dah alihkan ketepi...lapang sedikit 
kawasan kat ini...lapang dan senang nak parking kereta...


Keadaan sebelum mama buat operasi pembersihan tadi....lantai pun jelas nampak berlumut...

Keadaan setelah dilakukan operasi pembersihan...lantai pun dah kelihatan putih dari berlumut...lepas ni operasi mengecat pulak kat dinding pagar rumah jiran mama ni...


P/s esok operasi kat belakang pula...menantu mama ambil alih...

1 comment:

  1. Samalah aktiviti kita..cuma sha wat pembersihan kat dapur..nak wat tmpt masak kek..

    ReplyDelete

DUIT TABUNG