JIRAN TETANGGA

Tuesday, June 23, 2015

Hidupkan Lesen Memandu Lagi

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum.
Tiba-tiba teringat lesen memandu dah mati semalam tapi lupa nak pi hidupkan...kebetulan Awisy tidur dengan papa dia jadi mama terus bersiap pergi ke pejabat pos sekejap...pejabat pos tu pun tak berapa jauh sangat dari tempat mama ni...


Ingatkan tak ramai orang yang menunggu rupa-rupanya ramai juga yang sedang beratur..kenalah beratur tunggu giliran mama sampai...inilah salah satu kelemahan Pejabat Pos Kangkar Pulai ni masih menggunakan cara yang lama...sistem bernombor masih belum dikuatkuasakan disini...terpaksalah beratur panjang untuk menunggu giliran...lenguh jugalah kaki berdiri sambil menunggu giliran sampai...


Bila dah sampai giliran mama,dah siap bayar terpaksa tunggu lagi...kerani pejabat pos tu cakap mesin untuk mencetak lesen tu masih tak panas lagi...terpaksa la tunggu lagi...dalam menunggu tu dah 2 orang juga selesai melakukan pembayaran bil mereka...


Akhirnya siap jugalah lesen mama yang baru ni..hidupkan pun untuk setahun lagi...nasib baik teringat tadi nak hidupkan lesen ni kalau lambat hidupkan pasti kena denda lewat pulak...

P/s puasa hari ke 6...


3 comments:

  1. Assalamualaikum mama...
    lama saya tak singgah sini... busy laa mama... dengan tanggungjwab hidup...

    mama, ade banyak je saya jumpe pejabat pos yang masih lagi tak guna sistem bernombor ni... kadang2 ada je pakcik2 makcik2 tua yang potong Q... huhuhu.. kene sabar je lah walaupun rasa tak adil.. sbb kadang2 kesian kat dornag kene berdiri lama2... =(

    ReplyDelete
  2. lesen baru ni cantik sikit.. tahan lasak, salam ramadan

    ReplyDelete
  3. klu tak kne renew trus utk 2 taun kan...mcm sy..huhu

    miraadzlia.blogspot.com

    ReplyDelete

DUIT TABUNG