JIRAN TETANGGA

Friday, April 17, 2015

Rajin Sangat La Dia...

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Pagi ni grandma suruh tidur sebelah pagi Awisy tak mahu...jadi grandma terus jer tinggalkan Awisy dan masuk ke dapur untuk menyediakan juadah makan tengahari hari ini...bila dah tak nak tidur banyaklah kerja yang bak dilakukannya...salah satu inilah kerjanya...membantu ke atau mengacau kerja grandma kat dapur ni...

Grandma menumbuk bawang dia pun nak juga jadi biarkan jer Awisy sendiri yang lakukan...grandma tengok jer dari tepi...pandai juga si kecik ni menumbuk..duduk pun berhati-hati jer sambil tangan memegang batu lesung tu...

Boleh jugalah diharapkan cucu grandma sorang ni...habis semua barang-barang dapur dijelajahnya...urat saraf kepala otak tu memang sentiasa berjalan jer...bila nak ambil apa yang Awisy mahu dah tahu kat mana letaknya...

p/s nak jadi master chef ni...

6 comments:

  1. Amboi hero comel ni boleh tahan juga..
    Kuat pulak tu dia angkat anak lesungnya:)

    ReplyDelete
  2. Hehehe...rajinnya Awisy..leh jd chef nnt bila bsr...

    ReplyDelete
  3. Uiii~ boleh wat menantu ni... ihiks (^___^)

    ReplyDelete
  4. bijaknye dye.. tolong grandma ye.. :)

    ReplyDelete
  5. Lama tak singgah.Apa khabar?Dah besar Awisyh.Pandai buat sambal belacan dah dia.

    ReplyDelete
  6. wahwah ! rajin anak bujang sorg ni. hihi

    ReplyDelete

DUIT TABUNG