30 March 2015

Baucar Buku 1 Malaysia

March 30, 2015 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Semalam anak mama dapat baucar buku 1 Malaysia ni...memang seronoklah boleh juga menumpang ambil buku-buku yang berkenan di hati..novel tu memang dah tentu kena ambil...anak ambil buku yang diperlukan maknya juga menumpang menyibuk juga...




Inilah antara buku-buku yang dapat dibawa balik semalam dengan baucar yang ada tu..memang best la dapat juga buku masakan dan resepi,buku novel,buku kisah nabi dan buku bacaan untuk Awisy...dengan belian sebanyak ni semalam dapat pula hadiah percuma yang diberikan berupa satu bekas minuman...

p/s nak tengok satu-satu buku lepas ni...

Sejuk Mata Memandang

March 30, 2015 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Alhamdullilah !! semakin bijak budak kecik ini...bila doa dibacakan Awisy pun turut sama menadah tangannya...sejuk hati grandma bila memandang Awisy berbuat begini...
grandma akan sentiasa mendoakan Awisy agar Awisy menjadi seorang anak yang soleh yer...

p/s cucu kesayangan hati...


Majlis Bertandang Anak Saudara

March 30, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Majlis bertandang anak saudara mama di Kluang...majlis telah berlangsung pada hari Sabtu yang lepas...alhamdullilah selamat sudah majlis kenduri kahwin anak perempuan abang mama di Kluang serta majlis bertandang disebelah pihak lelaki...mama malas sangat nak cerita panjang-panjang jom kita lihat gambar jer la yer..








Selamat pengantin baru buat Yana dan Nazri kami semua akan sentiasa mendoakan semoga jodoh kalian berdua kekal hingga ke jannah dan akan dikurniakan dengan zuriat yang soleh dan solehah..


26 March 2015

CPUV Cicakman 3

March 26, 2015 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Wah !! dapat CPUV lagi...mekacih Mr.Nuffnang bagi iklan CPUV dari filem Cicakman 3 ini...buat tabungan baru la nampaknya...tabungan lama yang dah terkumpul sudah pun mama cashoutkan earningnya tempohari...tunggu cek dari pihak Mr.Nuffnang sampai jer...atleast sebulan jugalah proses pengeluaran cek tu kan...terima kasih kawan-kawan alam maya yang sudi support mama selama ini yer...

p/s x sabar tunggu cek dr nuffnang sampai...

Stem Kemahkotaan Sultan Johor

March 26, 2015 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Semalam bila ikut hubby ke pejabat pos teringat mama ada keluaran stem baru Kemahkotaan Sultan Johor hari tu...apa lagi suruh hubby belikan lebih untuk buat simpanan sendiri...dah lama tak beli stem keluaran istimewa macam stem kali ini...memang salah satu stem yang amat menarik sekali..salah satu keluaran stem yang akan jadi sejarah bila dah lama disimpan nanti...

p/s hobi yang lama...buku stem pun dah penuh...

25 March 2015

Malam-Malam Layan Mee Goreng Mamak

March 25, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
 

Bila dah malam-malam mata pulak tak boleh nak tidur...mulalah terbayang akan mee goreng mamak kat depan mata ni...sedapnya kalau dapat layan sepinggan mee goreng mamak dengan air limau ais...woww memang power rasanya...mama memang suka sangat kalau makan mee goreng mamak ni lawan dengan air limau ais...lepas tu suka suruh mamak tu goreng mee tu kering-kering...sebab tekak mama ni tak boleh nak terima mee goreng yang lembab lebih-lebih lagi kalau yang ada telur...alah sungguh dengan telur ni...tapi kalau digoreng garing-garing barulah boleh makan...memang anak tekak memilih sangat ni...

p/s jom layan mee goreng mamak...

Wordless Wednesday # 468...Jauhi Sikap Sombong

March 25, 2015 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Wordless Wednesday # 467...Ya Allah

March 25, 2015 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Wordless Wednesday # 466...Persahabatan

March 25, 2015 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...



Wordless Wednesday # 465...Never Forget

March 25, 2015 5 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


23 March 2015

Gambar Di Sekitar Istiadat Kemahkotaan Sultan Johor

March 23, 2015 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Sebagai anak jati Johor mama terasa amat bangga sekali bila berada di bawah jajahan Sultan yang dikasihi semua rakyat Johor ini...hari ini semua rakyat Johor merasa gembira atas Istiadat Kemahkotaan DYMM Sultan Ibrahim...

Bersempena kemahkotaan DYMM Tuanku Sultan Ibrahim patik merafak sembah menjunjung kasih dan mengucapkan setinggi tahniah ke bawah DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar dan DYMM Raja Zarith Sofiah Binti Almahrum Sultan Idris Shah Permaisuri Johor sempena hari Istiadat Kemahkotaan Tuanku berdua hari ini... 

Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku !
jom kawan-kawan kita lihat gambar-gambar disekitar majlis istiadat yang dijalankan pada pagi tadi ...



















"RAJA BERJIWA RAKYAT"

Cuti Umum Negeri Johor Istiadat Kemahkotaan Sultan Johor

March 23, 2015 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Bersempena kemahkotaan DYMM Tuanku Sultan Ibrahim, patik merafak sembah,menjunjung kasih ke bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor...sempena kemahkotaan tuanku hari ini...
Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku !

Allah peliharakan Sultan
'Augerahkan dia

segala kehormatan

sihat dan ria
kekal dan makmur
luaskan kuasa
naungkan kami
rakyat dipimpini
berzaman lagi
dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan.


"Bangga Jadi Anak Jati Dan Rakyat Johor"


22 March 2015

Teman Hubby Buat Pemeriksaan Kesihatan

March 22, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Pagi tadi teman hubby buat medical check-up di Klinik Kesihatan Taman Universiti...hari ini juga ambil keputusan darah hubby sekali...alhamdullilah keputusannya baik cuma doktor suruh buat ECG pula tadi nak lihat denyutan jantung hubby pula..bila dah buat ECG tadi doktor  melihat keputusan denyutan jantung hubby okay sekali...tiada masalah cuma ada sedikit bengkak air di jantung hubby...doktor telah memberikan ubat untuk hubby kerap membuang air kecil untuk mengurangkan sedikit air dalam jantung hubby. itu..diharap masalah bengkak jantung hubby tu dapat dikurangkan segera...

p/s bila dah berusia mcm2 penyakit mendatang...

Ole-Ole Dari Pulau Mutiara

March 22, 2015 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Sedapnya kalau dapat makan jeruk mangga Pak Ali dari Penang ini...semalam kakak angkat mama dari Pulau Pinang mai ke Johor Baharu dan adalah sedikit ole-ole yang dibawanya untuk mama dari Penang ni...tu dia jeruk mangga Pak Ali la...wah !! seronoknya bila tengok jeruk yang berwarna warni dalam satu bekas ni...ada banyak jenis pilihan jeruk dalam satu bekasnya...boleh pilih saja yang mana satu yang hendak dimakan dahulu...

p/s mmg hantu jeruk...

20 March 2015

CPUV Lagi

March 20, 2015 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Alhamdullilah !! syukur dapat CPUV lagi dari Mr.Nuffnang...meriah bulan ni dengan CPUV semoga semakin bertambah earning kat blog mama ni...terima kasih juga buat kawan-kawan yang sudi singgih ke blog mama ni yer...walaupun kita semua tidak pernah berjumpa di alam nyata tapi mama akan tetap mendoakan semoga ikatan ukhuwah antara kita di alam maya ini akan terus berkekalan hendaknya...peluk sayang dari mama buat kawan-kawan semuanya... 

p/s sayang blog sayang teman alam maya....

Aiman Keseorangan Tanpa Awisy

March 20, 2015 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Bila dah tak ada kawan bermain terpaksalah Aiman main berseorangan jer....tak banyak kerenahnya...diam jer Aiman bila geng gaduh dan geng bermainnya tak ada..semalam lagi Awisy dah bertolak ke Pahang sebab ada kenduri kawin lepas tu barulah mereka anak beranak terus pulang ke kampung di Klang...tinggallah Aiman bersendirian jer..

p/s agak terasa juga Aiman bila Awisy tak ada...

19 March 2015

Ada Tinggakan Nota Pesanan

March 19, 2015 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Baik sungguh abam pos laju ni...bila mama tak ada kat rumah dia sanggup tinggalkan jer barang tu kat depan rumah...siap ada note yang ditinggalkan sekali...nasib baik juga la ! tak payahlah mama nak pergi pickup barang tu kat poslaju lagi...

Ada kebaikkan dan ada juga keburukkannya kalau terjadi kes yang begini...kebaikkannya senang pada kita tak payah nak pergi ke pejabat pos laju lagi nak pick up barang...dan keburukkannya pula takut-takut kehilangan barang tu tanpa kita sendiri yang menandatangani surat penerimaannya tu...

Mungkin kes mama ni terjadi sebab mama dah kenal dengan abam pos laju tu...sebab dia yang selalu dan dah biasa hantar barang online kat rumah mama ni agaknya....apa-apapun biarlah otak mama ni berfikiran positif jer la...tak payah nak pikirkan yang lain lagi...barang tu pun dah diterima...

p/s fikir positif jer la...


Bila Mengidam Nak Makan Buah Ni

March 19, 2015 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..


Orang lain yang mengandung orang lain pula yang mengidam...hehehee tu la memang teringin sangat tekak mama nak makan buah kundang ni...bila ke pasar Kipmart tadi terjumpa juga buah kundang ini terus jer hubby belikan...rasa puas hati sangat dapat makannya tadi...hilang terus rasa keteringinan kat tekak ni...

p/s terasa mcm pregnant pulak...


18 March 2015

Wordless Wednesday # 464...Love My Family

March 18, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Wordless Wednesday # 463...Sebelum

March 18, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Wordless Wednesday # 462...Jangan Membenci

March 18, 2015 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..


17 March 2015

''NAK LINK BLOG BOLEH ?? #1''

March 17, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Pada kawan-kawan yang nak join boleh tekan sini...
selamat bersegmen yer...

16 March 2015

Resepi Masak Lemak Cili Padi Daging Panggang Bernenas

March 16, 2015 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Masak lemak daging panggang atau bakar ni memang sedap sekali rasanya....kalau makan memang mak mentua lalu belakang pun tak sedar...melampaukan kalau makan macam tu orang lalu belakang pun tak peduli...bukan apakan terlampau kusyuk menikmati masakan yang sedap memang macam tu la kebiasaannya..okaylah hari ni mama nak kongsi dengan kawan-kawan semua resepi Masak Lemak Daging Panggang Bernenas...

Bahan-bahan yang perlu...
Daging panggang,cili api,santan,kunyit hidup
asam keping,serai,nenas,bawang merah
garam dan serbuk perasa

Cara memasaknya...
1- Kalau mama daging tu mama rebuskan dahulu kemudian barulah panggang sebab cepat masak dagingnya...dah panggang biarkan ke tepi dahulu...
2-Ambil cili api,kunyit hidup dan sebiji bawang merah kisarkan sehingga lumat...
3-Masukkan semua bahan yang dikisar tadi ke dalam periuk...ambil serai yang telah dititik sedikit asam keping dan masukkan sekali...masukkan santan cair dan letak di atas dapur...
4-Biarkan kuah didih sedikit kemudian masukkan pula nenas dan daging yang telah disalai atau dipanggang tadi ke dalamnya...kacau-kacaukan kuahnya jangan sampai pecah minyak...
5-Masukkan garam dan serbuk perasa secukupnya...akhir sekali masukkan santan pekat ke dalamnya...kacau sedikit-sedikit sehingga masak...bila dah masak bolehlah tutup apinya..bolehlah dihidangkan masak lemak cili api daging panggang bernenas ini dengan nasi panas dan ikan masin...memang powerlah...okay kawan-kawan selamat mencuba yer..

Dapat CPUV Lagi Dari Nuffnang...

March 16, 2015 1 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Alhamdullilah !! dah beberapa hari tak tengok CPUV ni...bila buka jer memang senyum lebar la mama hari ni...kali ni banyak juga CPUV yang singgah kat blog mama ni...terima kasih Mr.Nuffnang !! terima kasih juga pada kawan-kawan yang sudi singgah dan klik iklan yang ada untuk duit tabung mama ni...

p/s nak cashout la kalau mcm ni..

Awisy Suka Nak Menolong

March 16, 2015 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..

Pantang jer budak kecik ni kalau nampak grandma nak buat kerja sikit kat depan ni...ada saja yang nak diikutkannya apa jua perkara yang grandma buat...


grandma pegang penyapu Awisy pun nak juga...last sekali bagi jer penyapu tu kat Awisy grandma pula terpaksa cari penyapu yang lain...


tengok la tu bergaya dengan kasut pink mama die sambil pegang penyapu...


Rajin sangat budak kecik ni nak menolong...grandma seronok ambil gambar jer bila tengok Awisy sibuk dengan penyapunya...