17 September 2014

# DIY

DIY : Botol Plastik Terbuang Jadi Menarik

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Hari ni mari kita lihat barangan yang tidak lagi digunakan boleh diguna pakai semula...memang kreatif sungguh dari botol-botol plastik yang kosong boleh dijadikan satu hiasan dan ianya menjadi satu benda yang menarik untuk dipandang...jom kawan-kawan kita lihat hasil dari bahan yang terbuang ni...


boleh dibuat pasu untuk menaman sayur atau pokok bunga... lihatlah betapa kreatifnya mereka membuatnya...









lepas ni botol plastik kosong kat rumah nanti boleh la disimpan untuk membuat diy kita sendiri..bermacam-macam diy yang kita boleh bentuknya...pada kawan-kawan yang ingin mencuba bolehlah menyimpan botol plastik ni dan lakukanlah seperti yang diatas ini...selamat mencuba kawan-kawan semua...


11 comments:

  1. menarik..patut cuba. nak2 yang dduk apartment pun boleh.

    ReplyDelete
  2. memg nice sgt sis.jimat tak yah beli pasu bunga. =)

    ReplyDelete
  3. wahh !! Kreatifnya mama!!! :))

    ReplyDelete
  4. Bila tengok macam ini macam kita pun boleh buat kan Mas
    Tapi itulah bila kita buat tak menjadi macam ini.. hairan betul kan.

    ReplyDelete
  5. nenek saya suka tanam pokok macam ni banyak sungguh ideanya singgah menjadi kebun bunga.

    ReplyDelete
  6. kreatifnya, sy salunya buang jer ...

    ReplyDelete
  7. kreatif kan mama, tak yah membazir, recycle semula.. :)

    ReplyDelete
  8. saya ada kumpul btol plastik ni
    thanks sharing
    lepas ni boleh lah cuba :)

    ReplyDelete
  9. sangat nice n jimat..cantik pulak tue. boleh jadi hiasan juga..hehe

    ReplyDelete