17 June 2014

# DIY

Bila Musim Panas Air-Cond Pulak Rosak

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum....
Bila dalam cuaca yang panas begini memang banyak dugaannya jadi eloklah kita minum air kosong sebanyak mungkin...kalau dah dapat penyakit memang terseksa rasanya makan masa nak pulih seperti biasa...dalam keadaan cuaca begini memang semua orang nak duduk dan cari tempat yang sejuk keadaannya dan lebih senang tu pergi la cari tempat yang ada penghawa dingin...misalnya shopping centre memang lama la kalau dapat jenjalan dan beriadah sambil boleh menyejukkan badan kita dalam keadaan cuaca yang panas ini...

hubby buka sendiri air-cond yang rosak tu...

Bila malam pun sekarang ni cuaca memang panas...kalau tak ada air-cond memang susah sikit la nak tidur...dah beberapa malam air-cond kat bilik mama dah tak boleh nak digunakan sebab flow blovernya rosak...itulah dugaannya kenalah berpanas dulu...hubby nak repair sendiri dan dah pun pergi mencari barang gantian yang baru tapi tak ada stok pulak ! terpaksalah tunggu sehingga barang yang dikehendaki sampai...sementara tu terpaksalah tidur kat tingkat bawah rumah cari tempat yang sejuk dan berair-cond juga...


tengok la ni habis semua tilam bantal dihangkutnya kebawah...nak tidur dengan selesa ! tu yang kena cari tempat sejuk jadi kenalah berkampung kat depan tv kat tingkat bawah ni buat sementara waktu..

p/s mmg sikap manusia tak tahan dgn kepanasan di dunia belum lg kepanasan di akhirat kelak...

5 comments:

  1. mmg msm pns kan mama. alahai time2 ni plk die nk rosak kan mama?

    ReplyDelete
  2. bleh tau harga bape
    sebab aircond anum pun rosak ada tanya dia mintak rm180
    rosak benda yang sama

    ReplyDelete
  3. Sabar jer la ..hehehe mmg cuaca panass sgt sekarang ni ,..
    Nak tdo mlm pon panas membahang huhuhu ,.....

    ReplyDelete
  4. tak dinafikan kak..sekarang memang musim panas..hehehe

    ReplyDelete
  5. tudiaa aircond rosak jemmmm..peluh bercerauuu laaaaa

    ReplyDelete