20 May 2014

# info agama

Peringatan Untuk Kita Semua

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Hari ni mama nak kongsikan bersama kawan-kawan semua tentang info yang mama baca di fb tadi...bila kita sering terjaga dari tidur di malam hari maknanya itu adalah satu anugerah dari Allah S.W.T kerana DIA mengirimkan pada kita malaikatNYA untuk mengejutkan kita supaya kita dapat bangun dari tidur dan beribadah kepada Allah...

Walaupun kita tidak bangun untuk beribadah pada malam itu cukuplah dengan berdoa pada Allah walaupun sedikit tapi adalah lebih elok jika kita dapat bersolat di malam hari... dengan bersolat kita akan dapat membuatkan diri kita akan lebih tenteram dan tenang...jika kita tidak bangun atau beristighfar berkemungkinan pada malam kedua atau ketiga dan malam yang seterusnya malaikat tidak akan datang lagi menjenguk dan mengejutkan kita...

Ingatlah kawan-kawan jika kita tersedar di malam hari itulah tandanya malaikat telah datang menjenguk kita untuk menyuruh kita beribadah kepada Allah...semoga kita akan sentiasa mendapat keberkatan dari Allah... 


p/s info FB... 

10 comments:

  1. Alhamdulillah..peringatan yang baik

    ReplyDelete
  2. saya kalau terjaga mlm, walaupun nak pergi toilet je, sy akan zikir sekejap sampai terlelap balik... itu paling pemalas tu, rugi kalau dah terbangun malam tapi tak buat ap2 langsung

    ReplyDelete
  3. Beruntung sebenarnya bila terjaga malam sebab kadang kita berniat nak bangun tengahmalam pun terlajak sampai azan subuh baru terjaga..

    ReplyDelete
  4. huhu..sebulan dua yg lepas slalu jgk terjaga..tp rugi xbuat apa2..la ni dah susah nk jga...huhuhuh

    ReplyDelete
  5. insha Allah mama
    terima kasih atas ingatan bersama :)

    ReplyDelete
  6. terima kasih atas ingatan mama

    ReplyDelete
  7. betul tu mama.. kadang tu dah terjaga dah.. tapi sebab tidur tu memang enak.. nak doa pun kita lupa... huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. :O Oh begitu ye? Baru tahu ><

    ReplyDelete
  9. inshaAllah..kdg sedap sgt tido smpa terlupa..:(

    ReplyDelete